فرمانده سپاه کردستان:

یک هزار هکتار از اراضی سد «آزاد» کردستان نهالکاری می‌شود

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان امسال یک هزار هکتار از اراضی پایاب سد آزاد توسط نیروهای این نهاد و بسیج سازندگی چاله‌کنی و نهالکاری می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، سردار سیدصادق حسینی؛ فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان امروز در بازدید بهمن مرادنیا استاندار کردستان از طرح احداث باغات پایاب سد آزاد اظهار داشت: با توجه به اینکه این طرح به سپاه بیت‌المقدس و بسیج سازندگی واگذار شده است، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم با سرعت پروژه را اجرا کنیم.

وی به کندن۱۳۰ هزار چاله برای غرس نهال در پایاب این سد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر روزانه ۱۰ هزار چاله توسط نیروهای این نهاد و بسیج در پایاب سد آزاد کنده و ۱۳ دستگاه برای اجرای این کار در حال فعالیت است.


بییشتر بخوانید؛

آبگیری سد «ژاوه» سنندج و هشدار فعالان محیط زیست/ فاجعه انسانی و زیست محیطی در راه است


فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اجرای احداث باغات در ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار در قالب فاز اول پروژه اشاره کرد و یادآور شد: پیش بینی شده در مجموع ۸۵۰ هزار چاله برای کاشت نهال حفر شود که کار بسیار بزرگی برای توسعه اقتصادی منطقه است.

سردار حسینی با بیان اینکه این طرح در راستای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی انجام خواهد شد، اضافه کرد: در مجموع بیش از یک هزار و ۱۴۰ خانوار در منطقه کلاترزان دارای شغل دائم خواهند شد و تا پایان امسال نیز بخش عمده‌ای از طرح را در اختیار روستاییان قرار می‌دهیم.

عباسعلی ـ استان کردستان

228178

مطالب مرتبط