در برنامه بورس نامه شبکه تیوا مطرح شد:

نمی توان بر گفتمان امروز جامعه بورسی ایران خط بطلان کشید/ضرورت تشکیل کانون سهامداران حقیقی

کارشناس بازار سرمایه در برنامه بورس نامه با اشاره به اینکه تعداد جامعه بورسی کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم به بیش از ٥٠ میلیون نفر رسیده است، بر ضرورت تشکیل کانون سهامداران حقیقی تاکید کرد. 

به گزارش سایت خبری پرسون از روابط عمومی تیوا، رضا امامی کارشناس بازار سرمایه در برنامه بورس نامه شبکه تیوا بورس بیان کرد: بازار سرمایه امروز ایران با بازار یک و چند دهه قبل کاملا متفاوت است و تعداد بازیگران آن صرفا محدود به چند حقوقی و بازیگر بزرگ نهادی نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روند بازار متکی بر رفتار حقوقی ها نیز است، گفت: اگر بپذیریم که جامعه بورسی به لحاظ تعدادی و کدهای معاملاتی مستقیم و غیرمستقیم به ٥٠ میلیون نفر رسیده است، دیگر نمی توان مطالبات این بازار را نادیده و بر روی گفتمان امروز جامعه بورسی ایران خط بطلان کشید و صدای آنان را نشنید.

کارشناس بازار سرمایه به اعتراض برخی سهامداران نیز اشاره کرد و افزود: اعتراضات زمانی به نتیجه می رسد که در قالب تشکل باشد. وظیفه نمایندگان مجلس و رسانه ها این است که به موضوع تشکیل کانون سهامداران حقیقی بیش از گذشته بپردازند و از این طریق گفتمان سهامداری امروز را مطالبه کنند.

همچنین در برنامه امامی در خصوص موضوع قیمت گذاری فولاد و تاثیر سیاست بر بازار سرمایه نیز گفت و گو کرد که علاقه مندان برای دیدن برنامه می توانند به شبکه تیوا بورس در سایت تیوا به آدرس www.tva.tv مراجعه کنند.

228064