کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

دموکراسی آمریکایی در بن بست

موضوع استیضاح و استعفاهایی که صورت گرفته است بیانگر این است که حاکمیت، جناح‌ها، جریان‌های سیاسی و ساختارهای قدرت در آمریکا به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن ترامپ، نگران این هستند که در ۱۰ روز باقیمانده ریاست جمهوری، او مجدداً دست به اقداماتی بزند که بیش از این حیثیت دموکراسی آمریکایی را به باد دهد و نظام آمریکا را در افکار عمومی جهان شرمنده کند.

جلال فیاضی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص استیضاح ترامپ و سناریوی افول قدرت در آمریکا، گفت: آنچه که طی روزهای گذشته در آمریکا اتفاق افتاد، نشان داد که پایه‌های دموکراسی در آمریکا به شدت متزلزل شده است و به نوعی پایان و بن بست دموکراسی را در آمریکا نشان داد.

فیاضی در ادامه بیان کرد: 4 سال ریاست جمهوری ترامپ، ماهیت دموکراسی آمریکایی را به نوعی آشکار کرد و امروز رئیس جمهور قانونی کشور، رهبر شورش علیه یک نظام تلقی می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر نیز موضوع استیضاح و استعفاهایی که صورت گرفته است بیانگر این است که حاکمیت، جناح‌ها، جریان‌های سیاسی و ساختارهای قدرت در آمریکا به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن ترامپ، نگران این هستند که در ۱۰ روز باقیمانده ریاست جمهوری، او مجدداً دست به اقداماتی بزند که بیش از این حیثیت دموکراسی آمریکایی را به باد دهد و نظام آمریکا را در افکار عمومی جهان شرمنده کند.


بیشتر بخوانید؛

۱۷۵ دیپلمات آمریکایی خواستار برکناری ترامپ شدند

هشدار پلوسی درباره خطرناک بودن ترامپ


این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان با اشاره به این‌که همه اقدامات ترامپ در طی ۴ سال گذشته علیه ساختار دموکراسی آمریکا بود، اظهار داشت: ریچارد هاوس در اولین سال ریاست جمهوری ترامپ، سیاست ترامپ را «دکترین خروج» اعلام کرد و گفت ترامپ با دکترین خروج آمریکا را از همه معاهده‌های بین‌المللی خارج می‌کند و او 3 سال پیش خروج آمریکا از معاهده‌های بین‌المللی را با واژه‌ای تحت عنوان «خروج از درب پشتی» مطرح کرد. به نظر می‌رسد که این خروج از درب پشتی در حال اتفاق افتادن است و به نوعی می‌تواند زمینه‌‌ فروپاشی دموکراسی آمریکایی باشد.

228034