معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان مطرح کرد:

۶ شهر کردستان آبی شد/ حکمرانی شرایط زرد در سنندج، بیجار، دیواندره و سروآباد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرهای سقز، دهگلان، قروه، کامیاران، مریوان و بانه آبی و در سنندج، بیجار، دیواندره و سروآباد زرد است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، ابراهیم قادری؛ معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه روز به روز شاهد کاهش وضعیت شیوع کرونا در کردستان هستیم ولی با این وجود باید گفت که خطر همچنان در جامعه باقی است و باید پروتکل های بهداشتی رعایت شوند.

قادری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: براساس نرم افزار ماسک که در آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور و استانها را رصد می کند در حاضر حاضر شهرهای سقز، دهگلان، قروه، کامیاران، مریوان و بانه در وضعیت آبی قراردارند و سنندج، بیجار، دیواندره و سروآباد هنوز در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: بر اساس شاخص های سامانه نرم افزار ماسک، رنگ آبی نشانه کم خطر، رنگ زرد خطر متوسط، رنگ نارنجی وضعیت پرخطر و رنگ قرمز نشانه وضعیت خیلی پرخطر می باشد.


بیشتر بخوانید؛

اعلام زمان به بازار آمدن واکسن ایرانی کرونا

ثبات بستری های مشکوک به کرونا در یزد


قادری در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: وضعیت آبی برای مناطق زردی که روند فراگیری در آنها، نزولی و نرخ بیماری ۲ در ۱۰۰هزار باشد لحاظ می‌شود و طبق رنگ بندی جدید

وی با اشاره به اینکه تردد بین شهری در شهرهای آبی و زرد در کشور برداشته شده است، گفت: با این وجود هنوز محدودیت های ترددهای درون شهری به قوت خود باقی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه مردم نباید پروتکل های بهداشتی را رها کنند، عنوان داشت: مردم کماکان از مسافرت‌های غیر ضروری، تجمع در اماکن عمومی و دورهمی‌های خانوادگی خودداری کرده و تا قطع زنجیره بیماری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

شفیعی ـ استان کردستان

227967