معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی:

2 پست برق و برق‌رسانی به 5 روستای اردبیل امروز افتتاح شد

۳۵۹ میلیارد ریال اعتبار برای افتتاح این سه طرح هزینه شده که امروز در آیین ویدئوکنفرانسی با فرمان رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

به گزارش سایت خبری پرسون معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این آیین با اشاره به طرح‌های اجرایی در استان اردبیل گفت: این طرح‌ها شامل افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلو ولت شهرک صنعتی شماره ۲ در شهرستان نمین ، افزایش ظرفیت پست ۶۳ کیلو ولت شهرستان بیله‌سوار و توسعه آن و نیز برق‌رسانی به پنج روستای زیر ۱۰ خانوار استان می‌باشد.

همایون حائری با بیان اینکه در مجموع برای اجرای این سه طرح ۳۵۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: برای اجرای طرح افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلو ولت شهرستان نمین ۱۸۰ میلیارد ریال، برای افزایش ظرفیت پست ۶۳ کیلو ولت شهرستان بیله سوار و توسعه آن ۱۶۵میلیارد ریال و برای برق رسانی به پنج روستای زیر ۱۰ خانوار در نقاط مختلف استان اردبیل نیز ۱۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته وی، با افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلو ولت نمین برق مورد نیاز صنعت استان در شهرک‌های صنعتی شماره ۲ اردبیل، شهرک صنعتی خصوصی آرتا و فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی نمین تامین و مشکلات موجود در این زمینه رفع خواهد شد.

حائری اضافه کرد: طرح برق‌رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار کهلیگ‌بلاغی، آق‌دیوار، هله، کله‌دیگه و شوردرق استان اردبیل نیز با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال امروز افتتاح و اهالی این روستاها از نعمت برق بهره‌مند شدند.


بیشتر بخوانید؛

اولیای دم از قصاص گذشتند


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هم‌اکنون 99.9 درصد مردم استان از نعمت برق بهره‌مند هستند و برق‌رسانی به روستاها و قشلاقات زیر ۱۰ خانوار در دستور کار قرار گرفته است.

حسین قدیمی دسترسی به انرژی بویژه برق را یکی از امکانات اساسی زندگی امروز بشری در نگهداشت جمعیت و گام نهادن در مسیر توسعه روستایی دانست و بیان کرد: بر همین اساس یکی از اهداف اصلی وزارت نیرو ارتقای سطح رفاهی و معیشتی قشر محروم و روستایی کشور با بهره‌مندی آنها از نعمت برق است تا علاوه بر رونق و توسعه روستاها از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: تاکنون در مجموع ۹ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های حوزه آب و برق در استان اردبیل در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران که از نیمه دوم سال گذشته شروع شده، هزینه شده است.

قدیمی گفت: در این پویش برای اجرای ۱۲ طرح در حوزه برق در مجموع پنج هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال و برای اجرای ۱۹ طرح در حوزه آب در مجموع چهار هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال در استان اردبیل هزینه شده است.

منبع: ایرنا

226725