تولید برق اتمی با تاسیس نیروگاه‌هایی با مقیاس بزرگ و متوسط

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره‌ به برنامه‌های این سازمان برای تولید برق هسته‌ای گفت: ساخت دو نوع نیروگاه مقیاس بزرگ با ظرفیت ۱۲۰۰ مگاوات و مقیاس کوچک و متوسط در دستور کار است که ظرفیت ۳۰۰ مگاواتی دارد و هم اکنون در نیروگاه کارون آغاز کردیم.
تصویر تولید برق اتمی با تاسیس نیروگاه‌هایی با مقیاس بزرگ و متوسط

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: تعاملاتی که با دانشگاه‌های کشور برقرار کردیم در سه بخش است، بخش اول تعریف مسائلی است که می‌تواند تبدیل به پایان نامه شود. بخش دوم نتایج تحقیقاتی است که در دانشگاه می‌تواند با حمایت سازمان انرژی اتمی تبدیل به فناوری شود و کمک به تجهیزات موجود در دانشگاه‌ها کنیم. بخش سوم نیز این بود که ما بورسیه دانشجویان را آغاز کردیم و در 10 دانشگاه کشور و 10 رشته تعداد 100 بورسیه را ثبت نام کردیم که هم‌اکنون تحصیلات خود را شروع کردند. برای کارشناسی ارشد نیز این کار را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان انرژی اتمی برای تولید برق هسته‌ای خاطرنشان کرد: هدفگذاری برای تولید برق اتمی 20 هزار مگاوات است که هم قانون است و هم تاکید مقام معظم رهبری و هم در سند جامع توسعه سازمان انرژی اتمی دیده شده و در همین راستا شرکت‌هایی تاسیس شده و سایت‌ها انتخاب شده‌اند و در تعدادی از این سایت‌ها نیز عملیات اجرایی آغاز شده و در مابقی نیز آغاز خواهد شد.

اسلامی گفت: ساخت دو نوع نیروگاه مقیاس بزرگ با ظرفیت 1200 مگاوات و مقیاس کوچک و متوسط است که ظرفیت 300 مگاواتی دارد و هم اکنون در نیروگاه کارون آغاز کردیم.

منبع: تسنیم

548724