رونق مجدد روستاها در گرو نوآوری و علمی شدن کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با نوآوری و علمی شدن کشاورزی و اجرایی شدن طرح های پژوهشی شاهد بهره وری بیشتر و چند برابر شدن تولید محصولات کشاورزی خواهیم بود که این موضوع رونق مجدد روستاها را به همراه خواهد داشت.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سجادی پور در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر بخش کشاورزی که با حضور عظیمی معاون اقتصادی استاندار و جمعی از معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی و مسئولین مراکز تحقیقاتی این سازمان در محل سالن شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: نگاه ما به پژوهش نگاه کاربردی و عملیاتی است. ما در تولید به ویژه نهاده های دامی ضعیف و وابستگی داریم که باید با کارهای پژوهشی و خلاقانه از ظرفیت هایی که در اختیار داریم درست استفاده کنیم تا این ضعف ها را برطرف نماییم و شاهد جهش و رونق تولید باشیم.

وی با بیان اینکه حمایت مسئولین استان باعث شده تا در این زمینه در بخش کشاورزی شاهد اتفاقات خوبی باشیم تصریح کرد: با این نگاه علمی و خلاقانه توانسته ایم الحمدالله در تولید شیر به تولید 7 برابری ، در گوشت قرمز به تولید 3 برابری و همچنین در سایر محصولات کشاورزی به تولید چند برابری در واحد سطح و با ظرفیت های موجود برسیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به طرح های مهم پژوهشی که در بخش کشاورزی استان در حال اجرا و یا در برنامه های آتی باید قرار بگیرد افزود: مهمترین وظیفه ما کم کردن فاصله تحقیق، ترویج و اجرا و عملیاتی کردن طرح های تحقیقاتی و پژوهشی است که انشاءالله با عملیاتی شدن آنها شاهد رشد بخش کشاورزی و تبدیل شدن مجدد روستاها به قطب تولید خواهیم بود که نتیجه آن رونق و بازگشت مردم به روستاها است .

عظیمی معاون اقتصادی استاندار نیز در این مراسم گفت جامعه با اتفاقاتی که افتاد از جمله همه گیری ویروس کرونا به این نتیجه رسیده است که با این همه پیشرفت هنوز چقدر اطلاعات و شناختش از عالم کم است و بدون پژوهش و کسب اطلاعات نمی تواند به حیات خود ادامه دهد . وی با اشاره به اهمیت پژوهش و گستردگی آن اضافه کرد، واقعیت این است که پژوهش تا عملیاتی نشود و مردم از اجرایی شدن آن لذت نبرند نمی توانند به اهمیت آن پی ببرند و به آن اعتقاد پیدا کنند.

معاون اقتصادی استاندار با مهم و حیاتی خواندن بخش کشاورزی اظهار داشت رویکرد جوامع در آینده توسعه و پیشرفت روزافزون تکنولوژی البته با تلفیق با سنت است . پس ما نیز باید بلند فکر کنیم، ایده پردازی کنیم و در این مسیر حرکت کنیم تا از جامعه جهانی جا نمانیم .


بیشتر بخوانید؛

۷۹ درصد چاه های کشاورزی استان یزد مجهز به کنتور هوشمند هستند


در این مراسم همچنین حجه الاسلام محمد موسوی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با اشاره به اهمیت علمی شدن کشاورزی گفت در مرکز تحقیقات کشاورزی ، هیئت علمی و امکانات خوبی داریم و طرح های بسیار خوبی نیز در حال بررسی است ولی متاسفانه در اجرا و عملیاتی شدن این طرح ها ضعف و مشکل داریم که بهترین راه رفع این مشکل، واگذاری عملیات اجرایی آنها به شرکت های دانش بیان است .

در پایان این مراسم از دکتر جلال سالم بعنوان پزوهشگر برتر عضو هیئت علمی، مهندس محمد ابوالقاسمی بعنوان پژوهشگر برتر هیئت علمی، مهندس محمود عزیزی بعنوان کارشناس پژوهشگر برتر، مهندس رمضان اسپرس بعنوان همیار پژوهش و شرکت سینا کیان امن سازان آریا بعنوان شرکت برتر مرکز رشد واحدهای فناوری و کشاورزی با اهداء لوح سپاس تقدیر بعمل آمد .

انتهای پیام/

225700

مطالب مرتبط