عضو کمیسیون عمران مجلس:

مهندسان اردبیل می توانند در زمینه بازسازی شهرها به قره باغ کمک کنند

با توجه به فرموده مقام معظم رهبری قره‌باغ خاک اسلام است و ایران می تواند به بازسازی مناطق آزاد شده کمک کند

به گزارش سایت خبری پرسون، صدیف بدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه دیپلماسی کشور باید این فرصت را برای شرکت‌های توانمند ایرانی در بازسازی قره‌باغ فراهم کند تا مهندسان ایرانی در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و تامین مصالح و خدمات فنی تجربیات خود را در اختیار جمهوری آذربایجان قرار دهند.

وی با بیان اینکه قره‌باغ به فرموده مقام رهبری خاک اسلام است و برای حمایت همه‌جانبه از آن آماده حمایت و مشارکت هستیم، اظهارکرد: ما دارای اشتراک مذهبی، فرهنگی و زبانی بیشتری با جمهوری آذربایجان هستیم و علاوه بر اینکه در حل مناقشه قره‌باغ موضع ایران مشخص بود در حال حاضر هم موضع ما در بازسازی مناطق آزاد شده حمایت و پشتیبانی است.


بیشتر بخوانید؛

جزء یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان هستم


رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهندسان قوی و ماهر در این استان وجود دارد که در پروژه‌های مهم کشور فعال هستند و می‌توانند در بحث بازسازی شهرهای آسیب‌دیده و عمران آنها نقش ویژه‌ای ایفا کنند.

بدری ادامه داد: بخش خصوصی استان اردبیل می‌تواند در زمینه عمران، معدن، ساختمان، شهرسازی، راه، کشاورزی و کشت فراسرزمینی و ایجاد واحدهای صنعتی در جمهوری آذربایجان مشارکت خوبی داشته باشند.

او با بیان اینکه توسعه صادرات به جمهوری آذربایجان با راه‌اندازی خط ریلی افزایش می‌یابد، افزود: توسعه اقتصادی استان در گرو تحول زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل و نقل ریلی است.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با بهره‌برداری از راه‌آهن می‌توان حمل و نقل تجاری به کشور آذربایجان را از طریق پارس‌آباد و مغان مدنظر قرار داد زیرا با توسعه حمل و نقل ریلی می‌توان مراودات اقتصادی دو طرف را توسعه داد.

منبع: ایرنا

225526