ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:

بیماری کرونا نقش پر رنگ و از خودگذشتگی پرستاران را نشان داد

ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: از جانگذشتگی پرستاران در خدمات رسانی به بیماران کرونا نقش پر رنگ این عزیزان را در کادر درمان نشان داد، در صورتی که در سالهای گذشته نقش مهم این عزیزان دیده نمی شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، محمود رضا مرادی ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، پیش از ظهر امروز در مراسم آئین تجلیل از پرستاران ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستاربا عنوان اینکه کارهای پزشکی به صورت تیمی است گفت: نقش ارزشمند پرستاران در بخش درمان بر کسی پوشیده نیست.

مرادی افزود: در قسمتهای ICU، روان، اتاق عمل و ...پرستاران تخصصی به عنوان افرادی هستند که در پشت جبهه کمک می کنند و نقش بسیار پررنگی در کادر درمان دارند.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه گفت: از جانگذشتگی پرستاران در خدمات رسانی به بیماران کرونا نقش پر رنگ این عزیزان را در کادر درمان نشان داد، در صورتی که در سالهای گذشته نقش مهم این عزیزان دیده نمی شد.

به گفته دکتر مرادی، در استان4500 پرستار خدمات رسانی دارند که 1483 نفر از آنها به کرونا مبتلا و تعدادی هم در حال حاضر مبتلا هستند و شش نفر از این عزیزان به فیض شهادت نائل آمدند.


بیشتر بخوانید؛

آئین تجلیل از پرستاران استان کرمانشاه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت


مرادی با اشاره به کمبود پرستار در استان گفت: کمبود پرستار باعث کار مضاعف می شود، پرستاران در استان10 درصد شرکتی،35درصد طرحی و بقیه پیمانی هستند، این عده اطمینان خاطر ندارند که در آینده بتوانند ادامه کار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، از استخدام تعداد زیادی از پرستاران خبر داد و افزود: امسال در سراسر کشور 3000 نفر استخدام می شوند.

وی در ادامه گفت: در استان کرمانشاه 1000 دانشجوی پرستاری در دانشگاه های کرمانشاه و سنقردر حال تحصیل هستند، و 120 پرستار و 20 نفر فوق لیسانس فارق التحصیل شدند؛ همچنین 200پرستار در طرح شهید سلیمانی به دانشگاه علوم پزشکی کمک کردند.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خاتمه سخنانش ابراز امیدواری کرد بزودی شاهد کنترل بیماری کرونا در دنیا و کشور مان باشیم و سال آینده روز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را در سلامت کامل برگزار کنیم.

مهین رحمانی- استان کرمانشاه

225517