بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل به پایان رسید

در این جشنواره 18 اثر شرکت کرده بودند که در نهایت 2 اثر «ستاره هایی به رنگ تاول» و «آقای رییس جمهور » به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، طبق هر سال و با وجود کرونا بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل از روزهای بیست و پنجم تا بیست و هفتم آذرماه به صورت غیر حضوری برگزار شد. اعضای شورای دبیری این دوره محمد تقی اسماعیلی، احمد مسرت و علی دانش، اعضای شورای سیاستگذاری عبدالله بحرالعلومی، غریب منوچهری، محمدتقی اسماعیلی، ناصر رهنما آذر، احمد مسرت، کریم عظیمی ججین و علی دانش بودند. محمد سیمزاری، مهدی خلیل زاده و رضا بهشتی آتشگاه داوری این دوره از جشنواره را بر عهده داشتند که در نهایت دو اثر را انتخاب کردند.

در این جشنواره 18 اثر از شهرستان های اردبیل، پارس آباد، خلخال و گرمی حضور داشتند که در مرحله نهایی از بین آن ها هفت اثر با نام های نمایش «سیمرغ» نوشته محمود مهدوی به کارگردانی اکبر صادقی کار گروه تئاتر فروغ از اردبیل، «آقای رییس جمهور »نوشته‌ هلن خانزاده امیری به کارگردانی یاشار منوچهری کار گروه تئاتر آران هنر از پارس آباد، « دیدن این نمایش جرم نیست» نوشته کامران پورناجی به کارگردانی حسن رهنما آذر کار گروه تئاتر سایا از اردبیل، «اگه بارون بزنه» نوشته‌ محسن طارمی به کارگردانی گروهی هنرمندان هفت برگ سبلان، «ستاره هایی به رنگ تاول» نوشته و کارگردانی فاطمه عظیمی از اردبیل، «بودن در کمال نبودن» نوشته و کارگردانی مجید برجعلیزاده از خلخال و «پریشانی سوار بر باد تا بیکرانه ها» نوشته‌ رضا آشفته به کارگردانی محمد تقی خسروی از خلخال به مرحله نهایی راه یافتند.


بیشتر بخوانید؛

کرونا فقط با فرهنگ درست زیستن شکست می خورد


در نهایت هیئت داوران بر اساس سیاست‌های مرکز هنرهای نمایشی و ستاد برگزاری جشنواره در محل مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل، 2 اثر با نام های «ستاره هایی به رنگ تاول» نوشته و کارگردانی فاطمه عظیمی از اردبیل و «آقای رییس جمهور »نوشته‌ هلن خانزاده امیری به کارگردانی یاشار منوچهری کار گروه تئاتر آران هنر از پارس آباد را بدون اولویت برگزیده و به دبیرخانه سی و نهمین دوره جشنواره تئاتر فجر معرفی کردند که به زودی فیلم های این نمایش ها از سایت تله تماشا قابل مشاهده خواهند بود.

فینا عباسی نیا- استان اردبیل

225126

مطالب مرتبط