گزارش پرسون از آخرین وضعیت تقابل شورائیان و شهردار سنندج؛

طرح استیضاح شهردار سنندج/ صیدی: کاهش بدهی شهرداری 120 میلیاردی به 3 میلیارد

بعد از نامه سرگشاده اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که در آن 25 سئوال از شهردار پرسیده شده بود، این اعضا از جواب سئوالات شهردار به این پرسش ها قانع نگردیدند و خواستار آغاز طرح استیضاح وی شدند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، هفته گذشته اعضای شورای شهر در یک نامه مفصل و جامع 25 سئوال درباره بسیاری از مسایل شهری از حشمت الله صیدی، شهردار شهر سنندج مطرح کردند.

شهردار هم براساس قانون مصوب شوراهای اسلامی موظف به پاسخگویی به پرسش های اعضای شورای اسلامی شهر سنندج گردید، ولی پاسخ های شهردار به این 25 سئوال باعث نگردید که هیچ یک از اعضای شورای شهر از این جواب ها قانع شوند و همین امر آغاز طرح استیضاح حشمت الله صیدی را عملا و رسما کلید زد.

سیدغریب سجادی؛ رییس شورای اسلامی شهر سنندج در این باره به خبرنگار پرسون گفت: تعدادی از اعضای شورای اسلامی سنندج از شهردار این شهر سئوالاتی داشتند که به نظر اعضا پاسخ های شهردار به هیچ وجه قانع کننده نبوده اند.

سجادی افزود: بنابراین براساس قانون، شهردار باید با حضور در جلسه آینده شورای شهر سنندج به این سئوالات پاسخ های قانع کننده را ارائه کند.

این عضو شورای اسلامی شهر سنندج تاکید کرد: جلسه ای که با شهردار سنندج برگزار خواهیم کرد، بی شک می تواند پاسخگوی بسیاری از مسائل مبهم و نیز شفافیت مالی این مدیریت شود.


بیشتر بخوانید؛

طرح سئوال از شهردار سنندج کلید خورد/ مطالبات شهروندان سنندجی در قالب 25 سئوال

اولویت شهرداری سنندج؛ تبدیل وضعیت نیروهاست/ بازنشسته شدن 170 نیرو


رییس شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد: بنابراین در راستای اجرای ماده ۸۳ وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی، بعد از طرح سوال از شهردار به صورت کتبی، شورای شهر تا ده روز فرصت دارد که نظر خود را درباره پاسخ شهردار اعلام کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: جلسه با شهرداری سنندج شاید در قالب و به اسم استیضاح شکل بگیرید، ولی بی شک حضور شهردار در این نشست می تواند بسیاری از ابهامات به وجود آمده در این مدت را از بین ببرد.

فرزاد زارعی از دیگر اعضای این شورا نیز در این باره می گوید: تذکرات شفاهی شورائیان در دو جلسه به صورت شفاهی به شهردار سنندج ارائه گردید که پاسخ های وی برای ما قانع کننده نبود و همین امر زمینه مطرح شدن 25 سئوال اخیر گردید.

این عضو شورای اسلامی شهر سنندج تاکید کرد: امیدواریم که شهردار سنندج در جلسه بعدی شورای اسلامی این شهر بتوانند پاسخ های کامل و قانع کننده ای برای همه ما داشته باشد، زیرا در صورتی که اعضا از این پاسخ ها نتیجه ای نگیرند، عملا استیضاح شهردار آغاز خواهد شد.

با این وجود صیدی؛ شهردار سنندج به دفاع از عملکرد خود می پردازد و به بسیاری از کارهای زمین مانده در شهرداری که در زمان وی به نتیجه رسیده اند، اشاره می کند.

شهردار سنندج در این باره به خبرنگار پرسون گفت: شهرداری سنندج با وجود مشکلات بسیاری در بحث مالی هرگز اجازه نداده است که پرسنل این مجموعه در بحث حقوق و مزایا در تنگنا باشند و براساس اسناد حقوق تمامی کارمندان و کارکنان شهرداری سنندج به موقع و کامل پرداخت شده است.

صیدی با اشاره به اینکه بدهی شهرداری سننندج در سال 96 بیش از 120 میلیارد تومان بوده است، تاکید کرد: علیرغم مشکلات و تنگناهای اقتصادی و کاهش فاحش درآمدهای این شهرداری ولی با تعاملات و تلاش های معاونین این مدیریت شهری، این رقم اکنون به کمتر از 3 میلیارد تومان رسیده است.

شهرداری سنندج در سخنان خود به دیگر کارهای انجام شده در این شهر در زمان تصدی خود بر مسند شهرداری اشاره کرد.

براساس این گزارش اعضای شورای اسلامی سنندج در نامه خود 25 سئوال و پرسش را از صیدی؛ شهردار این شهر مطرح کرده بودند که علیرغم پاسخ های شهردار سنندج، شورائیان قانع نشده اند و از وی خواسته اند که در جلسه بعدی شورای بصورت حضوری حاضر شوند.

آیین مهر ـ استان کردستان

225004