سخنگوی شورای شهر یزد:

شهر را نباید با پول حرام اداره کرد/ حل مباحث زیربنایی فرهنگی دغدغه شورای ششم

سخنگوی شورای شهر یزد گفت: در شورای شهر تلاش داریم منافع مردم را در نظر بگیریم و در اجرای برنامه ها به گونه ای عمل نکنیم که فشار مضاعفی را به مردم وارد کنیم و به نوعی شهر را با پول حرام اداره کنیم
تصویر شهر را نباید با پول حرام اداره کرد/ حل مباحث زیربنایی فرهنگی دغدغه شورای ششم

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، حجت الاسلام سید ناصر حیدری سخنگوی شورای شهر یزد در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در شورای ششم تلاش داریم تا طرح های اجرایی در محلات را با محوریت معتمدین و با استفاده از ظرفیت نخبگان برنامه ریزی و اجرا کنیم گفت: یکی از علل نارضایتی مردم در خصوص اجرای طرح ها این است که نظر مردم و نیازهای محلات در نظر گرفته نمی شود که البته ما سعی داریم با مشورت معتمدین و نخبگان طرح ها را با نظر آنان اجرایی کنیم.

حیدری با بیان اینکه ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری گفت: در شورای شهر تلاش داریم منافع مردم را در نظر بگیریم و در اجرای برنامه ها به گونه ای عمل نکنیم که فشار مضاعفی را به مردم وارد کنیم و به نوعی شهر را با پول حرام اداره کنیم .

سخنگوی شورای شهر اضافه کرد: نظام مالی شهرداری نیازمند اصلاح است نباید به گونه ای عمل کنیم که برگرده مردم فشار وارد کند مثلا نظام مهندسی ما باید هزینه ها را به گونه ای مدیریت کند که کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما در تصویب مصوبات این است که فشار را از مردم کم کنیم مثلا در خصوص مصوبه اخیر افزایش نرخ ایاب و ذهاب سرویس مدارس درخواست دوستان افزایش ۵۰درصدی بود که البته با افزایش قیمت ها توجیه پذیر است اما ما باید هر دو طرف ماجرا را در نظر بگیریم برای همین میزان افزایش را به نصف کاهش دادیم و از آن طرف هم در تلاشیم تا تسهیلاتی برای رانندگان فراهم کنیم.

عضو شورای شهر یزد تحقق بودجه ۱۸۰۰میلیارد تومانی شهرداری را سخت خواند و اذعان داشت: تحقق این بودجه یعنی فشار بر مردم بنابراین بهترین راهکار جذب سرمایه گذار و رفتن به سمت درآمد پایدار برای شهرداری است.

حیدری در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون؛ مبنی بر اینکه شورای ششم چقدربه مباحث فرهنگی توجه دارد گفت: شورای شهر شورای فرهنگی است یعنی رویکرد فرهنگی داریم اما این به معنی غفلت از حوزه های دیگر نیست.

وی افزود: یکی از دغدغه های ما حل مباحث زیربنایی فرهنگی است چرا که تکلیف ما با خیلی از کارهای فرهنگی مشخص نیست و خط کشی درستی برای آن ها نداریم و همواره در برابر آنان صفر و یکی عمل کردیم مثلا تکلیف ما در حوزه های موسیقی، تئاتر و ...مشخص نیست .

سخنگوی شورای ششم تاکید کرد: باید مباحث زیرساختی را حل کنیم که البته باید در کمیته های مختلف راهکار ها بررسی و مشکل حل شود.

حیران_استان یزد

338631