دلم نمی خواست برگردم!

رضا ایرانمنش از کما خارج شد+ فیلم

رضا ایرانمنش بازیگر سینما که پیش از این چندین بار حالت کما را تجربه کرده و از بی علاقگی اش برای بازگشت به زندگی تعریف کرده بود، یک بار دیگر از شرایط کما خارج شد.

به گزارش پرسون، رضا ایرانمنش بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون که در بسیاری از فیلم های جنگی دهه 70 نقش آفرینی کرده است، از جانبازان شیمایی دوره جنگ 8 ساله ایران و عراق است که پس از گذشت سالها از پایان جنگ، همچنان با عوارض شیمیایی شدن ناشی از استشمام گاز خردل، دست وپنجه نرم می کند و تحت درمان قرار دارد. این بازیگر سینما در هفته های اخیر نیز به دلیل وخامت حالش برای چندمین بار کارش به بیمارستان کشید و بستری شد و مدتی را نیز در حالت کما به سر برده است.

نعیمه نظام دوست بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار ویدیویی از رضا ایرانمنش که در حال راه رفتن است، در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که این فیلم تازه ترین وضعیت ایرانمنش پس از مدت ها بستری بودن در بیمارستان و مدتی به سر بردن در حالت کما است.

نظام دوست در صفحه شخصی اینستاگرام خود درباره رضا ایرانمنش نوشت: «دوستان عزیزم یادتونه چند ماه پیش از وضعیت رضا جان ایرانمش براتون فیلم گذاشتم و بعدش خیلی از شما عزیزانم پیگیر شرایط رضاجان شدین، بعد از اون فیلم هرچی باهاش تماس گرفتم که برم ملاقاتش جواب نداد که نداد و اینقدر پیگیرش شدم تا بلاخره همین چند شب پیش توسط عزیزی شماره جدیدی ازش پیدا کردم و بهش زنگ زدم، متوجه شدم بعد از تماس آخرمون دوباره راهی بیمارستان شده و مدتها کما بوده و الان در شهر زادگاهش در کرمان زندگی میکنه و هنوز از مچ پا بی حسی داره و با فیزیوتراپی داره تلاش میکنه که بتونه راه بره».


بیشتر بخوانید؛

تصمیم ساترا در پی توقف سریال «قورباغه»

گپی با «نیما نادری» بازیگر سریال «شرم»


نعیمه نظام دوست همچنین از همه اهالی سینما و تلویزیون درخواست کرد که جویا حال رضا ایرانمنش باشند و در ادامه پست خود چنین نوشت: «من پیج رضا جان رو میذارم دیگه این گوی و این میدون خودتون باهاش تماس حاصل کنید و کاری از دستتون برمیاد از پزشک و دارو و محبت کردن، محبتتون رو ازش دریغ نکنید و بهش بگید که چقدر دلتنگش هستین و بهش روحیه بدین. همکاران محترم یه حال و احوالپرسی چیزی ازمون کم نمیکنه به خدا ، فقط بگیم به یاد رفیقمون هستیم، دمتون گرم. رضا جان خودش این فیلم رو برام فرستاد که براتون به اشتراک بگذارم».

رضا ایرانمنش که در بیش از ۶۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده است، در دوران جنگ تحمیلی در عملیات‌های بسیاری حضور داشته و در عملیات والفجر ۸ به علت استشمام گاز خردل جانباز شیمیایی شد.

رضا ایرانمنش در طول سال های اخیر بارها حالت کما را تجربه کرده و به گفته خودش 17 بار در بیمارستان بستری شده است. این بازیگر در فروردین ماه سال ۹۱ پس از گذشت ۲۵ روز از کما خارج شد و درباره تجربه خود از حالت کما گفته بود: «من تقریباً ۱۷ بار به بیمارستان رفتم، ۴ سال پیش هم یک بار به کما رفتم، شاید باورتان نشود اما من ۴ ساعت کاملاً مرده بودم و بعد از ۴ ساعت دوباره برگشتم. خاطرات واضحی را به یاد دارم، احساس می‌کردم در خلأ هستم، می‌توانستم خیلی سریع به هر جا که اراده کنم بروم. اما دلم نمی‌آمد از کنار جسمم آن طرف‌تر بروم، مثل یک رؤیا بود. یکی از بچه‌ها از به‌هوش آمدن من – بعد از یک ماه کم هوشی- فیلم گرفته بود، در فیلم دیدم که گریه و التماس می‌کنم و همه را به قرآن قسم می‌دهم که نمی‌خواهم برگردم، من سبک و رها بدون هیچ دردی در ابرها بودم، اما هر لحظه به زمین نزدیک‌تر می‌شدم دلم نمی‌خواست برگردم. اما بالاخره برگشتم و دوباره سنگین شدم دوباره دردها برگشتند. قبل از هوشیاری کامل صدای بوق دستگاه‌ها به من یادآوری می‌کردند که برگشته‌ام و می‌فهمم دوباره به آتیه [بیمارستان] آمده‌ام».

رضا ایرانمنش متولد سال ۱۳۴۶ در شهر جیرفت استان کرمان و دانش آموخته کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت معلم است. این بازیگر در بیش از ۶۰ فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده است و در سال ۱۳۷۲ برای بازی در فیلم «سجاده آتش» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر شد.

ایرانمنش از جانبازان جنگ تحمیلی است که در عملیات‌های متعددی حضور داشته و در عملیات والفجر ۸ بر اثر استشمام گاز خردل، جانباز شیمیایی شد و بعد از آن کارش بارها به بیمارستان کشید و همچنان تحت درمان است.

224488

مطالب مرتبط