اظهارات تند یک تهیه‌کننده سینما

ناهماهنگی و بلبشو در سینما

عبداله علیخانی با اشاره به اینکه اکثر تولیدات سینمایی به شدت تحت تأثیر درخواست‌های بازیگران است، تأکید کرد که در سینما ناهماهنگی و بلبشو در همه زمینه‌ها دیده می‌شود.

به گزارش پرسون، عبداله علیخانی تهیه‌کننده سینما گفت: در سینما ناهماهنگی و بلبشو در همه زمینه‌ها دیده می‌شود و در بحث دستمزد بازیگران هم شاهد چنین وضعیتی هستیم. نوعی بازیگر محوری در تولیدات سینمایی ما به وجود آمده که یک بازیگر حتی در اینکه چه بازیگرانی با او همبازی باشند اظهار نظر می‌کند.

علیخانی تصریح کرد: این اتفاق نشأت گرفته از اختلافی است که سال‌ها بین تهیه‌کنندگان سینما به وجود آمده و این اختلافات باعث شده تا تهیه‌کننده‌ها نتوانند به صورت واحد و متحد برای چنین معضلی تصمیم‌گیری کنند. تلویزیون هم در شکل‌گیری این وضعیت بی تأثیر نیست و حدود 15 سال قبل با دستمزدهای بالایی که به واسطه بودجه دولتی به بازیگران می‌داد باعث شد میزان دستمزدها بالا برود و تهیه‌کننده سینما که باید برای فروش فیلمش نیز حساب و کتاب کند نتواند دستمزدی که یک بازیگر درخواست می‌کند را پرداخت کند. شروع این معضل با تلویزیون بود و شبکه نمایش خانگی ابعاد آن را به شدت وسیع‌تر کرد.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهار داشت: متأسفانه سال‌هاست که بین تهیه‌کننده‌های تلویزیون اختلافات بسیاری وجود دارد و این اختلافات به نفع بازیگرانی تمام شده که می‌خواهند دستمزد بیشتری بگیرند و از این وضعیت سود کنند. اگر بین تهیه‌کنندگان سینما اختلافی وجود نداشت و ما شاهد یک انسجام و اتحاد بودیم میشد امیدوار بود که تهیه‌کننده‌ها در جلسات مختلف با بحث و تبادل نظر به یک نتیجه واحد برای سامان بخشیدن به معضلاتی اینچنین برسند.


بیشتر بخوانید؛

گپی با «نیما نادری» بازیگر سریال «شرم»

معرفی هیات داوران آثار سینمایی بخش «مسابقه اصلی» جشنواره فیلم مقاومت

تیزر فیلم سینمایی «پرو» رونمایی شد


تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زندگی خصوصی» تصریح کرد: چنین وضعیتی تنها به ضرر بخش خصوصی است، اگر نشود بر اعمال نفوذ بازیگران در مباحث مختلف از جمله دستمزد کنترل و نظارت داشت کم‌کم بخش خصوصی که با پول خودش در سینما سرمایه‌گذاری می‌کند کنار می‌رود و نابود می‌شود و بدون شک چنین اتفاقی به ضرر سینما است چرا که سینمایی که بخش خصوصی ندارد یک سینمای نابود شده است.

او در پایان گفت: خوشبختانه به تازگی شاهد شکل‌گیری انسجامی بین تهیه‌کننده‌ها هستیم که به نظر می‌توان به شکل‌گیری این انسجام و کنار رفتن اختلافات امیدوار بود. تهیه‌کنندگان سینمای ایران کم‌کم در یک صنف واحد قرار می‌گیرند و این اتفاق می‌تواند معضلات بسیاری از جمله بازیگر محور بودن تولیدات سینمای ایران را از بین ببرد.

منبع: برنا

224427

مطالب مرتبط