فلور نظری در گفتگو با پرسون:

هنرمندان در دوران کرونا مثل یتیم بودند

فلور نظری بازیگر سریال «خانه به دوش» گفت: به هیچ وجه هیچ حمایتی از هنرمندان نشده است و در این شرایط سخت کرونایی همه را در مشکلاتشان تنها گذاشته اند و این خیلی بد است و هنرمندان در دوران کرونا مثل یتیم بودند، اگر خود هنرمند برای خودش کاری کرد و جانش را به خطر انداخت و سر کار رفت که رفت والا کسی به فکر آن نخواهد بود.

فلور نظری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پرسون، پیرامون آخرین وضعیت فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: چندین کار خیلی خوب نقش اول به من پیشنهاد شد، که در مشهد و قم فیلمبرداری می شدند و به دلیل شرایط کرونا متاسفانه آنها را رد کردم و از این اوضاع خیلی متاسف هستم و به خاطر آن غصه خوردم.

وی در همین راستا ادامه داد: الان اوضاع خیلی خطرناک است و بیشتر به تدریس در دانشگاه و مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما مشغول هستم و آخرین کار تصویر بنده برنامه رئالیتی «شام ایرانی» به کارگردانی سعید ابوطالب بود، که در شبکه های نمایش خانگی در حال پخش است.

بازیگر برنامه «شام ایرانی» در خصوص حضورش در این برنامه اظهار کرد: البته در همین پروژه هم تمایل نداشتم حضور پیدا کنم، اما به اصرار دوستان و چون فیلمبرداری آن چهار روز بود پذیرفتم و شرایط خیلی سخت بود، کار کردن در یک فضای داخلی به همراه آن همه عوامل و یا اینکه نمی توانستیم همکاران خود را پس از سالها در آغوش بکشیم و ابراز علاقه کنیم خیلی سخت بود.

بازیگر سریال «متهم گریخت» در خصوص تدریس در دانشگاه اضافه کرد: تدریس ها نیز عمدتاً به صورت آنلاین و مجازی شده است و گاهاً حضوری به فعالیت مشغول هستم، اما من مخالف این قضیه است زیرا بازیگری رشته ای نیست که بشود کاملاً مجازی درس داد.


بیشتر بخوانید؛
گفتگو با حیبیب دهقان نسب: مخارج زندگی از ابتدای سال چهار برابر شده / خیلی از خانواده ‎ها رنگ مرغ و گوشت را نمی‎بینند
گفتگو با رامین ناصر نصیر: حمایت از هنرمندان جزء وظایف دولت / هزینه برگزاری جشنواره فجر خرج هنرمندان بیکار شود


وی در همین راستا ادامه داد: من و دانشجو باید روبروی هم باشیم، تا من حس های مختلف را با او کار کنم، در مبحث تربیت حس ما تئوری نداریم و باید به صورت عملی باشد و این تدریس آنلاین مشکلات عدیده ای را بوجود آورده است و مرحوم اکبر عالمی که استاد ما نیز بودند و در همین دانشگاه ما تدریس می کردند عقیده داشتند که بازیگری درسی نیست که بشود صرفاً مجازی تدریس کرد و بهتر است که با رعایت فاصلی اجتماعی و حضوری با هنرجویان کار کرد.

بازیگر سریال «مسافری از هند» در خصوص تاثیر کرونا بر فعالیت بازیگران عنوان کرد: شرایط خیلی سخت است، از طرفی به خاطر شیوع ویروس و به دلیل ترس ابتلا به آن نمی توانی پیشنهادات بازیگری را قبول کنی و از طرف دیگر هم اگر به مدت طولانی پیشنهادها را رد کنی از لحاظ مالی ضربه می خوری، دانشگاه هم از لحاظ مالی دستمزدی نمی دهد که بتوان با آن زندگی کرد.

فلور نظری در ادامه پیرامون تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر توقف فیلمبرداری ها اذعان کرد: من موافق ستاد ملی مقابله با کرونا هستم به این خاطر که ما به خاطر همین کرونا خیلی از هنرمندان گرانقدرمان همچون پرویزپورحسینی، اکبر عالمی و ... را از دست دادیم، ما دیگر پرویز پورحسینی را تا آخر عمر در عالم هنر نداریم و این خیلی ناراحت کننده است.

وی در این همین راستا افزود: درست است که کار ما به نوعی برای سرگرمی مردم نیاز است اما به دلیل خطراتی که برای تمامی همکارانم وجود دارد من موافق این هستم که جلوی فیلمبرداری ها موقتاً گرفته شود تا تک تک همکارانم در سلامت کامل باشند.

بازیگر سریال «خانه به دوش» در پاسخ به اینکه آیا سابقه همکاری با مرحوم پرویز پورحسینی را داشته است یا خیر، اذعان کرد: متاسفانه افتخار و سعادت همکاری با ایشان نصیب من نشد، اما در پشت صحنه پروژه ها با همدیگر برخورد داشتیم و بی نهایت به عنوان یک مخاطب عام کار، اخلاق و رفتارشان را دوست داشتم و از فوت ایشان بی نهایت متاثر شدم و غصه خوردم.

بازیگر سریال «مرد دو هزار چهره» در خصوص تاثیر کرونا بر فعالیت بازیگران عنوان کرد: به نظر من عوامل پشت دوربین چون همه ماسک می زنند باز تا حدی کار کردن منطقی است، اما ما بازیگران نه می توانیم ماسک بزنیم و از طرفی هم گریم شویم و بعد هم گریم های مان باید ترمیم شود و بحث لباس است، آرزو می کنم هرچه سریعتر واکسن ویروس بیاید و تا آن زمان همه پروتکل ها را رعایت کنیم و بیشتر مراقب همدیگر باشیم

وی در خصوص اوضاع تئاتر و تعطیلی تعدادی از سالن های نمایش پس از شیوع ویروس کرونا گفت: وضعیت تئاتر تاسف برانگیز است، تئاتر که همیشه مشکل داشته و مهجور واقع می شد، و دستمزد در آن کم بود و الان اوضاع صد برابر بدتر شده است، ما پیش از کرونا و بسته شدن سالن ها نیز تعداد سالن های نمایش مان کم بود و حالا دیگر با تعطیلی چند سالن دیگر بدتر هم شده است، به نظرم مسئولین و متولیان امور باید به فکر باشند و تصمیم درست و کارشناسانه ای برای این اوضاع تئاتر بگیرند.


بیشتر بخوانید؛
گفتگو با مهدی صبائی: پرکردن جای بزرگانی همچون پرویز پورحسینی کار آسانی نیست
گفتگو با قربان نجفی: بازیگران بی دفاع ترین آدم ها در مقابله با کرونا هستند / رعایت پروتکل های بهداشتی در سینما خنده دار است​


بازیگر سریال «ارث بابام» در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در پشت صحنه فیلم ها اذعان کرد: هیچکس نمی گوید در پروژه ما پروتکل ها رعایت نمی شود و برعکس همه می گویند ما سفت و سخت رعایت می کنیم اما متاسفانه سر پروژه ها شاهد مواردی غیر از گفته هایشان هستیم و بعضاً هم اگر شما خیلی رعایت کنید مورد تمسخر دوستان قرار می گیرید که چرا اینقدر مراقبت می کنید.

وی در ادامه افزود: یکسری از افراد هنوز این ویروس را شوخی می گیرند و این تصمیمی است شخصی و همه همکاران اختیار خودشان را دارد و به نظر من حیف است که همکاران من خدای نکرده یا سایر هم وطنانم آلوده این ویروس شود و بهتر است همگی بیشتر رعایت کنیم.

بازیگر فیلم «کلاهی برای باران» درخصوص بازپخش سریال ها از تلویزیون اظهار کرد: شاد کردن دل هموطنان از مهمترین دغدغه های بنده است، خیلی از سریال های بنده همانند: «متهم گریخت»، «خانه به دوش»، «مرد دوهزار چهره»، «ارث بابام» و ... از تلویزیون بازپخش شده است، من خیلی خوشحال می شوم از اینکه کارها مجدد پخش می شود و مردم با دیدنشان خوشحال و سرگرم می شوند.

وی در همین راستا ادامه داد: البته متاسفانه در صدا و سیمای ما برعکس همه نقاط دنیا که پس از بازپخش سریال ها، یک مبلغی به عنوان هدیه به عوامل یا بازیگران پرداخت می شود، در تلویزیون ما اتفاق نمی افتد و به هیچ وجه هیچ حمایتی از هنرمندان نشده است و در این شرایط سخت کرونایی همه را در مشکلاتشان تنها گذاشته اند و این خیلی بد است و هنرمندان در دوران کرونا مثل یتیم بودند، اگر خود هنرمند برای خودش کاری کرد و جانش را به خطر انداخت و سر کار رفت که رفت والا کسی به فکر آن نخواهد بود.

فلور نظری در پایان پیرامون برگزاری جشنواره هایی نظیر جشنواره فجر در ایام کرونایی خاطر نشان کرد: به نظر من اگر برگزار نمی شد هم اتفاقی نمی افتاد در دنیا هم خیلی مواقع بنا به دلایلی خیلی از جشنواره ها برگزار نمی شود، برگزاری جشنواره حتماً هزینه ای دارد کاش به جای برگزاری، آن هزینه را خرج همکاران ناتوان، پیر، بیمار و خانه نشین می کردند تا حمایتی از هنرمندان می شد.

وی در همین راستا افزود: جشنواره های ما خیلی تاثیر گذار نیست و به عقیده بنده همیشه چند نفر در سینما مشغول کار هستند و هر ساله جایزه جشنواره فجر بین این چندین نفر تقسیم می شود، به عقیده بنده کاش امسال با توجه به مشکلات پیش آمده برای هنرمندان و وضعیت کرونا، برای این چند نفر جشنواره برگزار نمیشد و به سایر هنرمندان کمک می شد.

223781

مطالب مرتبط