آخرین وضعیت آب و هوای کشور در ۲۶ آذر؛

بارش باران در استان های آذربایجان شرقی، کردستان و ایلام

امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، زنجان، همدان، اردبیل، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری بارش باران پیش بینی می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی امروز سامانه بارشی در جنوب غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و برخی مناطق مرکزی کشور فعال است.

امروز در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، زنجان، همدان، اردبیل، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی بارش خواهیم داشت و به تدریج این بارش‌ها به استان‌های قم، البرز، تهران و قزوین کشیده می‌شود.

آسمان تهران امروز ابری، در بعدازظهر همراه با بارش باران پیش‌بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید؛

چرایی بروز خطا در پیش‌بینی‌های هواشناسی طی پاییز/ زمستان ایران پربرف است


پنج شنبه بارش در جنوب غرب، غرب تداوم داشته و در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور به صورت پراکنده است.

طی این دو روز در سواحل شمالی و شمال شرق کشور با افزایش نسبی دما رخ می‌دهد. جمعه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، گستره بارش تمام مناطق نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد و کاهش نسبی دما در نوار شمالی پیش‌بینی می‌شود.

این سامانه شنبه در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال اصفهان، جنوب سمنان، خراسان رضوی و یکشنبه در جنوب شرق و شرق کشور فعال خواهد بود و در اواخر وقت از مرز‌های شرقی گذر خواهد کرد.

همچنین طی این دو روز در غرب سواحل شمالی و ارتفاعات البرز بارش رخ می‌دهد. بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف و باران و در استان‌های جنوبی همراه با رعد و برق خواهد بود.

224444