استاندار کردستان در خصوص اینترنت پرسرعت در روستاها مطرح کرد:

95 درصد از روستاهای کردستان به اینترنت پرسرعت مجهز می شوند/ ضرورت جذب 150 میلیارد اعتبار

استاندار کردستان اعتبار مورد نیاز برای ایجاد مسیر اینترنت پرسرعت به روستاهای استان کردستان را مبلغی بالغ بر 150 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در صورت تامین مبلغ مذکور بیش از 95 درصد از روستاهای استان کردستان به اینترنت پرسرعت مجهز می شوند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان امروز در شورای برنامه‌ریزی این استان اظهار داشت: در تماس با وزیر ارتباطات و فناوری مقرر گردید که 100 روستا در استان کردستان که دارای زیرساختهای لازم هستند به اینترنت پرسرعت مجهز شوند.

استاندار کردستان ادامه داد: لذا مسئله مورد بررسی قرار گرفت ولی با توجه به مشکلات اعتباری، وزارت ارتباطات مبلغ 10 میلیارد تومان را تا این لحظه به این طرح در استان کردستان تخصیص خواهد داد.

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: از سوی دیگر تامین و ایجاد زیرساخت مسیر اینترنت سرعت براساس قانون برعهده خود استان است، بنابراین با جدیت پیگیر این مهم هستیم.


بیشتر بخوانید؛

جزئیات طرح مجلس برای رایگان شدن اینترنت

باید برای قطع شدن اینترنت آمادگی داشته باشیم


وی اعتبار مورد نیاز برای ایجاد مسیر اینترنت پرسرعت به روستاهای مذکور در استان کردستان را مبلغی بالغ بر 150 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در صورت تامین مبلغ مذکور بیش از 95 درصد از روستاهای استان کردستان به اینترنت پرسرعت مجهز می شوند.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: لذا از همه مسئولان و مدیران استانی درخواست داریم که با جدیت و پشتکار پیگیر این مهم باشند.

مرادنیا در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کمبود ماشین آلات راهداری برای اجرای طرح در روستاهای استان کردستان می تواند ما را با کندی در اجرای این پروژه روبرو کند، لذا برای جلوگیری از این امر از پتانسیل های سپاه و بنیاد مسکن استفاده خواهیم کرد.

آیین مهر ـ استان کردستان

224167

مطالب مرتبط