مدیر عامل شرکت مخابرات استان همدان:

برخورداری ۲۵۰ روستا از اینترنت با افزایش پهنای باند

مدیر عامل شرکت مخابرات استان همدان از برخورداری ۲۵۰ روستا از اینترنت با افزایش پهنای باند خبر داد و گفت: گسترش پهنای باند برای دسترسی دانش آموزان به برنامه شاد انجام شده است.

محمد علی گرزین، مدیر عامل مخابرات استان همدان در گفتگو با سایت خبری پرسون اظهار کرد: هم اکنون پهنای باند منطقه همدان از ۸۰ مگابایت به یک‌ گیگابایت افرایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۵۰‌روستای استان به دلیل این افزایش پهنای باند از اینترنت برخوردار شده اند.

گرزین ادامه داد: باند مابین شهرستان های استان از سرویس دهی، اپراتور ها و بخش خصوصی نیز افزایش داشته برای مثال بین شهرستان ملایر و همدان ۴۰ گیگ داشته ایم و نهاوند و همدان ۴ گیگ پهنای باند داشته ایم.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان همدان گفت: در حال نصب شبکه ای هستیم که بتوانیم اینترنت را در سطح روستاهای استان را تا ۱۰۰ گیگ نیز افزایش دهیم.


بیشتر بخوانید؛

عدم زیرساخت مخابراتی دلیل نبود اینترنت در روستاهای همدان


وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر بیش از ۴ هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری در استان همدان وجود دارد که ۳ هزار کیلومتر از آن به روستاها تعلق دارد و از این ۳ هزار کیلومتر فیبر نوری روستاها، ۳۱۶ کیلومتر به صورت هوایی و بقیه به صورت خاکی به اجرا درآمده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان همدان اظهار داشت: تلاش گسترده‌ای در حال انجام است تا بقیه روستا‌ها که از اینترنت همراه استفاده می‌کنند، به اینترنت خانگی و ADSL نیز دسترسی داشته باشند و به زودی این امر محقق خواهد شد.

225500