هجوم سرمایه گذاران سازمانی به بازار بیت کوین و تبعات آن

داده ها و آمارهای موجود در نمودارهای بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال حاکی از آن هستند که روند صعودی بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال در بالاتر از مرز ۱۹ هزار دلار همچنان ادامه دارد و مشهود است که این رالی توسط سرمایه گذاران نهادی یا سازمانی در حال هدایت است.

به گزارش سایت خبری پرسون، باید توجه داشت که رالی نرخ بیت کوین در سال ۲۰۱۷ که موجب افزایش نرخ تا بالاتر از مرز ۱۹۷۶۰ دلار شد توسط سرمایه گذاران خرد و اصطلاحا FOMO موجود در بازار حمایت شد. FOMO به معنی ترس از دست دادن فرصت است. این در حالی است که رالی بیت کوین در سال جاری ارتباطی به سرمایه گذاران خرد ندارد و دلیل اصلی آن به تمایل و علاقه غول های سرمایه گذاری جهان به سرمایه گذاری در بازار این رمزارز بزرگ مربوط می شود که از جمله این شرکت های بزرگ می توان به شرکت های مایکرو استراتژی(MicroStrategy)، اسکوئر(Square)، گری اسکِیل(Grayscale) و استون ریج(Stone Ridge) اشاره کرد.

آیا سرمایه گذاران سازمانی در سال ۲۰۲۱ دچار FOMO خواهند شد؟

قابل توجه است که شرکت سرمایه گذاری مایکرو استراتژی اخیرا برای سومین بار اقدام به خرید حجم چشمگیری از بیت کوین کرده است به طوری که تعداد بیت کوین هایی که در آخرین مرحله خرید کرده برابر است با ۲۵۷۴ بیت کوین. بنابراین سرمایه های بیت کوین این شرکت با قیمت فعلی آن در حدود ۱۹۳۰۰ دلار معامله می شود معادل بیش از ۷۸۰ میلیون دلار می باشد.
از طرفی افرادی که اعتماد چندانی به صنعت کریپتو و بازار دارایی های دیجیتال نداشتند اخیرا به دنبال استقبال شرکت های بزرگ از بیت کوین؛ به این حوزه جذب شده اند که قطعا می تواند تاثیر عمیقی بر فراگیر شدن سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال داشته و موج پذیرش و استقبال از این دارایی ها را دوچندان کند.


بیشتر بخوانید؛

سرمایه گذار میلیاردر آمریکایی بیت کوین را به طلا ترجیح می دهد


از طرف دیگر انتظار می رود رویکرد مثبتی که در این روزها نسبت به بیت کوین به وجود آمده است موج سرمایه گذاری در سایر رمزارزها یا آلت کوین ها را نیز به وجود آورده و باعث شود طیف وسیعی از مخاطبان نوسان ذاتی موجود در بازار رمزارزها را با کمال میل بپذیرند. امروزه اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این است که عدم خرید و ذخیره بیت کوین به عنوان یکی از گزینه های موجود در پورتفوی می تواند منجر به پشیمانی در آینده شود.

نمودارهای مختلف بیت کوین در بازه های زمانی متفاوت هیچ نشانی از ریزش قیمتی آن در آینده نزدیک ندارند و در زمان نگارش این مطلب در بالاتر از مرز ۱۹۳۰۰ دلار در حال معامله می باشد. همانطور که گذشت موج ورود سرمایه گذاران نهادی یا سازمانی به عرصه سرمایه گذاری در بازار رمزارز بزرگ بیت کوین موجب شده است دریچه تازه ای به دنیای معاملات بیت کوین گشوده شود و طیف وسیعی از سرمایه گذاران خرد را نیز به این بازار جذب کند.

لازم به ذکر است که تا پیش از این به دلیل ریسک ذاتی موجود در معاملات بازار کریپتو؛ بزرگترین قشر تریدرهای فعال در این حوزه را نسل جوان تشکیل می داد و این در حالی است امروزه سرمایه گذاران سازمانی نقش پر رنگ تری در این زمینه دارند.

منبع: سام تایمز

223302