بیت کوین در یک روز سه بار افزایش قیمت یافت

بیت کوین در یک روز سه بار به صورت متوالی افزایش قیمت یافت.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ نرخ این ارز رمزنگاری شده برای سومین بار در یک روز افزایش یافت و برای اولین بار از مرز 22 هزار دلار عبور کرد. ارقام منتشره از سوی بورس Coindesk حاکی از این امر است.

تا ساعت 7 و 44 دقیقه صبح امروز به وقت تهران ، نرخ بیت کوین با 14.46 درصد افزایش به 22124 دلار رسید اما حدود 15 دقیقه بعد با اندکی کاهش به 21،855.16 دلار رسید.

در 16 دسامبر نرخ بیت کوین برای اولین بار در تاریخ از مرز 20 هزار دلار گذشت و یک رکورد تاریخی را شکست.

در شب 17 دسامبر ، نرخ بیت کوین رکورد زد و در اوج خود به 21 هزار و 299 دلار رسید.

اکنون سرمایه گذاران به دلیل تزریق گسترده ارز از سوی سیستم فدرال رزرو (FRS) آمریکا و سایر بانک های مرکزی به اقتصاد ، به معاملات خطرناکی تن در می دهند. همچنین، اخبار پیرامون توفیق در مبارزه با همه گیری ویروس کرونا به دلیل ظهور واکسن های موثر ، نرخ ارز رمزنگاری شده را افزایش می دهد. برخی از کارشناسان منتفی نمی داند که در آینده نزدیک بیت کوین بتواند به تدریج جایگزین دلار شده و آن را از موقعیت خود به عنوان ارز ذخیره محروم کند.

بیت کوین یک رمزارز جهانی ، با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه است، ولی از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته‌است.

از نظر فنی بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال غیرمتمرکز است. چرا که بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند. این شبکه همتابه‌همتا است و تراکنش‌ها، مستقیماً و بدون واسطه بین کاربران انجام می‌شود.

224779