امروز؛

ده سال از آخرین فعالیت مجازی ساتوشی ناکاموتو گذشت

وب سایت خبری تحلیلی کریپتو پوتِیتو(CryptoPotato) در یکی از آخرین گزارش های خود آورده است امروز که در سال ۲۰۲۰ میلادی قرار گرقته ایم رمزارز بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال در بالاتراز مرز ۱۹۰۰۰ دلار در حال خرید و فروش و معامله است و رشد حیرت انگیز آن در بازه تقریبا دوازده ساله را به سختی می توان باور کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، قابل توجه است که بیت کوین بر اساس تحقیقات به عمل آمده به عنوان برترین دارایی دهه اخیر شناخته شده و هیچ نشانی از سقوط به خصوص در این روزها که بحران شیوع ویروس کرونا گریبانگیر جهان است و دولت های مختلف با چالش های سخت اقتصادی همراه هستند را از خود نشان نمی دهد.

از طرفی آمارها نشان می دهند که فرد یا گروهی ناشناس با عنوان ساتوشی ناکاموتو دقیقا ده سال قبل در چنین روزی آخرین پبام خود در انجمن تخصصی بیت کوین تالک را از خود به جای گذاشته اند و از آن روز به بعد ناپدید شده اند و تاکنون هیچ نشان و اثری از آن ها دیده نشده است.

طیف وسیعی از تریدرها و سرمایه گذاران بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال و همچنین دولتمردان مختلف در سراسر جهان به شدت علاقمند شناخت دقیق هویت دقیق و واقعی ساتوشی ناکاموتو هستند ولی واقعیت این است که هویت ساتوشی ناکاموتو تا به امروز همچنان به صورت ناشناس باقی مانده است. ساتوشی ناکاموتو از ده سال قبل تاکنون هیچ اثری به صورت واقعی یا مجازی از خود به جای نگذاشته است.

آخرین باری که ساتوشی ناکاموتو در شبکه اجتماعی یا انجمن تخصصی بیت کوین تالک فعال بوده است به تاریخ ۱۴ دسامبر سال ۲۰۱۰ باز می گردد که در حال چت با سایرین درباره مقاومت شبکه در برابر حملات DoS بوده است. از آن روز به بعد هیچ اثری از ساتوشی ناکاموتو به عنوان خالق مرموز رمزارز بیت کوین دیده نشده و از طرفی هیچ داده یا اطلاعات موثق و قابل تاییدی وجود ندارد که بتواند هویت ساتوشی ناکاموتو را مورد تایید قطعی قرار دهد.

نکته جالب اینجاست که بسیاری تاکنون تلاش کرده اند عموم مردم را متقاعد کنند که خالق و مبتکر بیت کوین بوده اند ولی هرگز در اثبات ادعاهای خود موفق نبوده اند. از جمله این افراد می توان به کریگ رایت (Craig Wright) به عنوان دانشمند علوم کامپیوتر و تاجر استرالیایی اشاره کرد. رایت هنوز موفق نشده است اسناد قابل اعتمادی را برای اثبات ادعاهای خود ارائه دهد و علاوه بر دادگاه ها و مراجع قضایی مختلف، تریدرها و به طور کلی علاقمندان دنیای کریپتو و ارزهای دیجیتال نیز او را فردی دروغ گو خطاب می کنند.

آنچه تاکنون قابل اثبات می باشد این است که ساتوشی ناکاموتو نام مستعار فردی است که اقدام به نگارش وایت پیپر بیت کوین کرده که راه را برای ایجاد شبکه ای غیر قابل تغییر، آزاد و ضد سانسور هموار کرده است. این شبکه امروزه به عنوان یک کلاس دارایی با مارکت چند میلیارد دلاری در نظر گرفته می شود و بسیاری از سرمایه گذاران با تجربه و حرفه ای لقب طلای دیجیتال به آن داده اند.

منبع: سام تایمز

224218