مسئول نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی استان یزد خبر داد:

ابتلای 25 درصد کارکنان مراکز بهداشت استان یزد به کرونا/ رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرید

مسئول نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی استان یزد از ابتلای 25 درصد کارکنان مراکز بهداشت استان به کرونا خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، وحید جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات بهداشتی صورت گرفته در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا گفت: مطمئنا بهترین روش برای کاهش ابتلا به کووید 19 رعایت مسائل بهداشتی است.

مسئول نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی استان یزد افزود: از ابتدای شیوع کرونا توسط بازرسان مرکز بهداشت استان، روزانه بر فعالیت‌های بهداشتی واحدهای خدماتی، صنعتی و معدنی استان در حوزه سلامت محیط کار و رعایت پروتکل ها نظارت شده و بسیاری از پروتکل هایی که درستاد ملی مصوبه شده ازجمله پروتکل های ایام شب های قدر و محرم در استان تدوین شده است.

جعفری نظارت بر فرآیند گندزدایی محیط‌های شهری با همکاری شهرداری، بسیج و خیرین، همچنین آموزش به افراد کرونایی بستری شده در منزل و خانواده‌های آنان، نظارت بر تغسیل و تدفین در آرامستان‌ها را از اقدامات همکارانش در این ایام توصیف کرد و اظهار داشت: انجام چنین کارهایی سخت، پراسترس و از نظر روانی دشوار است و روزهای سختی بر همکاران بنده می گذرد.

ثبت بیش از 6 هزار شکایت در سامانه 190

مدیر گروه سلامت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی ‌یزد در ادامه از ثبت بیش از 6 هزار شکایت مردم استان در سامانه 190 خبر داد و افزود: از ابتدا تا کنون 142 هزار و 236 مورد بازرسی از اماکن مختلف اعم از ادارات، اصناف، مدارس و ... توسط 195 نفربازرس در استان صورت گرفته که منجر به صدور 13هزار و 758 مورد اخطار کتبی، 2هزار و 318 پلمپ محل کار و معرفی هزار و 273 نفر به مراجع قضائی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها شده است.

وی با بیان اینکه با اوج گیری کرونا در استان و بالارفتن تعداد بستری ها از ابتدای مهر نظارت ها تشدید شده است اظهار داشت: از مجموع آمار فوق 31هزار و 125 مورد بازرسی در این ایام صورت گرفته که 7هزار و 11مورد اخطار کتبی، 456 مورد معرفی به مراجع قضائی و هزار و 504 مورد پلمپ محل کار بوده است.

جعفری از رعایت بسیار خوب پروتکل ها در هیئات مذهبی یزد در ایام محرم خبر داد و گفت: در این ایام شاهد رعایت بسیار خوب پروتکل‌ها توسط هیئات مذهبی با همکاری سازمان تبلیغات و مدیران هیئات مذهبی استان بودیم و آمارهای ارائه شده مبنی بر کنترل کرونا، بعد از ماه محرم گواه این مسئله است.

ابتلای 25 درصد کارکنان مراکز بهداشت استان یزد به کرونا

مسئول نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی استان یزد در بخش دیگری از سخنانش از ابتلای 25 درصد کارکنان مراکز بهداشت استان به کرونا خبر داد و اظهار داشت: 50 نفر از کارکنان ما درگیر این بیمار شده و یکی از همکاران زن مرکز نیز به شهادت رسیدند.

وی از افزایش رعایت پروتکل ها در ایام جاری نسبت به مهرماه خبر داد و گفت: متأسفانه اوایل مهرماه رعایت پروتکل‌ها 46 درصد در استان یزد بود که با تصمیمات ستاد استانی و همراهی بسیار عالی اصناف، امروز رعایت پروتکل‌ها در استان به 73 درصد رسیده که امیدواریم با دقت نظر شهروندان شاهد افزایش آمار رعایت پروتکل‌ها تا 90 درصد باشیم.

مدیر گروه سلامت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی ‌یزد خاطر نشان کرد: در استان یزد 71 هزار واحد شغلی وجود دارد که تاکنون 54 هزار واحد در سامانه سلامت ثبت نام کرده و کد دریافت نمودند.

آمار و ارقام رعایت پروتکل های بهداشتی در استان یزد

جعفری در ادامه به بیان آمارهایی از رعایت پروتکل های بهداشتی در استان پرداخت و بیان داشت: مجموع میزان رعایت پروتکل ها 73 درصد بوده که توسط کارکنان مراکز 73 درصد، کارفرمایان 73 درصد و مردم 65 درصد رعایت شده، همچنین مجموع میزان استفاده از ماسک 70 درصد بوده که توسط کارکنان 78 درصد رعایت شده ضمن اینکه میزان رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی دست ها هم 76 و 90 درصد بوده است.

وی با اشاره به عدم رعایت فاصله اجتماعی توسط مردم در اماکن عمومی نظیر نانوائی ها، بانک ها و ... اظهار داشت: کاهش دفعات خروج از منزل، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک از جمله اقداماتی است که به شدت انتقال ویروس را بین افراد کاهش می دهد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

220619

مطالب مرتبط