سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

یزدی ها بیشترین و اشکذری ها کمترین میزان استفاده از ماسک در استان را دارند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: رابطه مستقیمی بین استفاده از ماسک با ابتلای به کرونا وجود دارد بیشترین میزان استفاده  از ماسک در شهرستان یزد با 76 درصد و کمترین در اشکذر با 46 درصد است.

یزد_ سایت خبری پرسون؛ ابراهیم سلمانی در جمع اصحاب استان یزد از بستری نزدیک به 1157 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد خبر داد و گفت: از این تعداد 201 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با ابراز خرسندی از کاهش شدت ابتلا به این بیماری در استان اظهار داشت: خوشبختانه آمارها ثابت شده و روند افزایشی شدید هفته پیش به دلیل مراقبت و رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم و اعمال محدودیت‌ها کاهش یافته است.

سلمانی میزان استفاده از ماسک در شهرستان یزد را 76 درصد بیان کرد و گفت: در حال حاضر 71 درصد مردم در استان از ماسک استفاده می کنند البته این رقم تا رسیدن به ایده آل 80 ، 90درصد فاصله دارد که امیدواریم با همکاری مردم به زودی به این میزان از استفاده برسیم.

وی خاطر نشان کرد: رابطه مستقیمی بین استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها با ابتلای به کرونا وجود دارد که در برخی شهرستان ها هنوز این باور به وجود نیامده و حتی در شهرستانی مانند اشکذر استفاده از ماسک 46 درصد است یا در مهریز و میبد به ترتیب 47 و 60 درصد است که آمار بسیار پایینی است و باید به این مهم در این شهرستان ها توجه ویژه صورت گیرد.

سلمانی در بخش دیگری از سخنانش میزان مرگ و میر کشوری در اثر کرونا را 5.4 اعلام کرد و اظهار داشت: البته این میزان در استان یزد 4.3 بوده ضمن اینکه متوسط اقامت بیماران کووید 19 در بیمارستان‌های کشور 5.7 روز ولی در استان یزد 4.5 روز است که نشان دهنده بهبود افراد در مدت زمان کمتری است.

سخنگوی علوم پزشکی یزد اضافه کرد: همچنین متوسط اقامت بیماران کووید19 در کشور 8 روز و در استان یزد 8.6 روز است.

سلمانی با اشاره به این مطلب که با ثبات آمارها فعلاً نیازی به بیمارستان صحرایی نداریم ابراز داشت: در زمینه بستری همواره جلوتر از افراد بستری بودیم و همیشه 250 تخت بیشتر از افراد فعلی آماده کرده بودیم و پیش بینی این بود که اگر تعداد بیماران بستری از 1500 نفرشد از بیمارستان صحرایی استفاده کنیم.

این مقام مسئول بیشترین عامل انتقال ویروس را دورهمی خانوادگی، تجمعات دوستانه و محیط کار بسته اعلام کرد و گفت: نمونه‌های زیادی از بستری شدن افراد خانواده‌ها در بیمارستان‌ نشان از انتقال این ویروس در کانون خانواده‌ها و تجمعات دارد.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

210160