فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان شمالی:

۳۰۰ هکتار از مراتع خراسان شمالی طی ۶ ماه نخست امسال در آتش سوخت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان شمالی با اشاره به وقوع ۱۰۰ مورد آتش سوزی در ۶ ماه نخست سال جاری در مراتع استان گفت: ۳۰۰ هکتار از مراتع و جنگل های استان در این حوادث سوختند.

به گزارش پرسون؛ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: در شش‌ماه نخست سال جاری بیش از ۱۰۰ مورد آتش سوزی در جنگل و مراتع استان رخ داد.

موسی‌الرضا حیاتی ادامه داد: در این بین بیشترین آتش سوزی‌ها مربوط به مراتع استان بوده است و تعداد اندکی به جنگل‌ها باز می‌گردد.

وی در خصوص علل بروز آتش سوزی در مراتع گفت: بی توجهی به خاموش کردن آتش از سمت جوامع محلی و بهره برداران و یا کسانی که به تفریح رفته‌اند عامل اصلی بروز آتش سوزی بوده است.

حیاتی با تاکید بر اینکه ۳۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های خراسان شمالی در آتش سوخته‌اند، بیان کرد: متأسفانه طی روزهای گذشته نیز ۵۰ هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده سالوک در آتش سوخت.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در انتها با اشاره به مدت زمان طولانی احیا مناطق سوخته شده، بیان کرد: از شهروندان می‌خواهیم در این زمینه مراقبت بیشتری داشته باشند زیرا منابع طبیعی نعمتی است که برای همه مردم می‌باشد و نباید با سهل انگاری این نعمت را از خود دور کنیم.

منبع: مهر

209510

مطالب مرتبط