احتمال لغو پروازهای هفته آینده فرودگاه بجنورد

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای بجنورد گفت: در صورت تامین نشدن قطعات یا رفع نشدن نقص فنی، امکان ادامه‌دار بودن لغو پروازهای ماهان در هفته آینده وجود دارد.
تصویر احتمال لغو پروازهای هفته آینده فرودگاه بجنورد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدابراهیم قدمگاهی اظهار کرد: شرکت ماهان هفته‌ای یک پرواز رفت و برگشت در فرودگاه بجنورد دارد که این پروازها دوشنبه هفته گذشته و امروز به‌دلیل مشکلات ناوگان لغو شدند.

وی با اشاره به اینکه کل پروازهای رفت و برگشتی فرودگاه بجنورد در هفته سه پرواز است، ادامه داد: اکنون شرکت هواپیمایی ماهان یک پرواز و ایران‌ایر ۲ پرواز در هفته دارند که در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و جمعه انجام می‌شوند.

وی مشکلات ناوگان و تغییرات جوی را دو دلیل عمده لغو پروازها در فرودگاه استان خراسان شمالی دانست و گفت: مشکلات مربوط به قطعات و ناوگان و شرایط جوی و اقلیمی سبب شده است گاهی شاهد لغو پروازها باشیم. امروز و دوشنبه هفته گذشته پروازهای ماهان به‌دلیل مشکل ناوگان و یک نوبت از پروازهای ایران‌ایر به‌دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شدند.

او اعلام کرد: امکان ادامه‌دار بودن لغو پروازهای ماهان در صورت تامین نشدن قطعات یا رفع نشدن نقص فنی ناوگان در هفته آینده وجود دارد.

به گفته مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای بجنورد، در سال‌های گذشته وضعیت ناوگان هوایی کشور بهتر بود و به همین دلیل، پروازهای بیشتری در فرودگاه بجنورد داشتیم.

وی تاکید کرد: فرودگاه بجنورد از هر نظر آماده است، هیچ ایراد فنی ندارد و حتی امکان پذیرش هواپیماها در شب را نیز دارد؛ اما اکنون تعدادی از هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی زمین‌گیرند و به همین دلیل با کم شدن پروازها روبه‌رو هستیم.

منبع: ایسنا

597439