معاون استاندار ایلام:

محصولات دانش‌بنیان تولید ایلام باید معرفی شوند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام خواستار معرفی محصولات دانش‌بنیان تولید استان از طریق فضای مجازی و برگزاری نمایشگاه‌ها به مردم و دستگاه‌های دولتی شد.

به گزارش پرسون؛ جهانگیر رستم‌زاد روز چهارشنبه در نشست شورای پارک علم و فناوری استان ایلام اظهار داشت: معرفی محصولات دانش‌بنیان و استقبال مردم، دوایر دولتی و بخش خصوصی نقش مهمی در حمایت از تولید انبوه و خلق ثروت و اجرای ایده‌های جدید دارد.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری استان دستاوردهای خوبی در زمینه کرونا داشته و محصولات مناسبی از قبیل تونل ضدعفونی، مواد ضدعفونی و سایر محصولات تولید کرده است که برای توسعه و تجاری‌سازی نیاز است مورد حمایت قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: محصولات تولیدی پارک علم و فناوری برای تجاری‌سازی و خلق ثروت باید به تولید انبوه برسند.

رستم‌زاد یادآور شد: تجاری‌سازی نتایج تحقیقات منجر به حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان می‌شود که در توسعه اقتصادی استان نقش مهمی دارد.

وی خواستار پیگیری مصوبات و دستاوردهای سفر دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان شد و افزود: پارک علم و فناوری باید اهتمام جدی در به سرانجام رساندن مصوبات آن سفر داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: با توجه به اینکه برای توسعه محصولات دانش‌بنیان نیاز است که از نظر فضا و مکان مناسب این پارک حمایت شود با موافقت استانداری زمینی در اختیار پارک قرار گرفته که در حال اجرای طرح توسعه پارک است.

رستم‌زاد با ارزشمند خواندن طرح‌های دانش‌بنیان تولیدی در استان اظهار داشت: تولید انواع محصولات دانش‌بنیان ظرفیت و فرصت مناسبی برای توسعه علمی و بهبود روند اقتصادی در این زمینه است که مورد حمایت جدی قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

207946