معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان‌ و بلوچستان:

بهسازی فضای پایانه‌های مرزی سیستان‌ و بلوچستان ضروری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان‌ و بلوچستان گفت: بهسازی و متناسب‌سازی فضای پایانه‌های مرزی این استان با توجه به حجم مبادلات اقتصادی آن‌ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان‌وبلوچستان، ماندانا زنگنه در نشست مشترک با مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهارداشت: اعمال مدیریت واحد در پایانه‌های مرزی می‌تواند به استفاده بهینه از ظرفیت تجارت و ترانزیت در مرزها کمک شایان توجه‌ای کند.

وی بر ساخت پایانه مرزی ریمدان واقع در جنوب سیستان ‌و بلوچستان درحد استانداردهای بین‌المللی و ساخت هر چه سریع‌تر پل دوم میلک تاکید کرد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان ‌و بلوچستان خواستار مدنظر قراردادن مشوق‌های ویژه برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی راه‌اندازی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی در این استان شد.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی در فراهم کردن آسایش و رفاه بیشتر رانندگان و مسافران از طریق ارائه خدمات متمرکز و مناسب، دسترسی سریع کاربران جاده‌ای به خدمات مورد نیاز و کاهش میزان سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها و همچنین اشتغالزایی نقش بسزایی ایفا می‌کنند توسعه آن‌ها در اولویت این سازمان قرار دارد.

حمیدرضا شهرکی ثانوی افزود: از مجموع مجتمع‌های خدمات رفاهی در دست ساخت کشور پیش‌بینی می‌شود ۵۰ باب مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در سالجاری به بهره‌برداری رسد.

وی با بیان اینکه مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حمایت از آن‌ها در حوزه‌های مختلف حمل و نقل و راهداری توفیقات مطلوبی داشته تصریح کرد: هم‌اینک علاوه‌بر ۸۲۹ باب مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی بهره‌برداری شده و فعال، ۸۷۱ مجتمع دارای موافقت اصولی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به‌منظور ارائه خدمات بهتر به کاربران جاده‌‍ای در مرحله اخذ استعلام از سایر ارگان‌ها و مراجع هستند.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه متوسط توزیع و پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در حال بهره‌برداری به ازای هر ۱۰۶ کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در سطح شبکه راه‌های کشور را نشان می‌دهد خاطر نشان کرد: از آنجایی که این شاخص در شمال سیستان‌وبلوچستان به ازای هر ۱۲۷ کیلومتر و در جنوب به ازای هر۲۹۲ کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی است این سازمان حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران این بخش در این استان مورد توجه ویژه خود قرار داده است.

وی بر ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و تسهیل فرآیندها درصدور ساخت مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی تاکید کرد و افزود: اختصاص اعتباری معادل هفت میلیارد ریال در خصوص ساخت راه‌های دسترسی و تهیه ونصب تابلوهای اطلاع‌رسانی و راهنما مجتمع‌ها و تیرپارک‌ها در طول محور، معاف بودن از پرداخت هزینه تغییرکاربری اراضی زراعی وباغ‌ها، واگذاری مالکیت عرصه اراضی منابع ملی پس از اتمام عملیات ساخت، مستثنی بودن مجتمع‌های خدماتی رفاهی از تعرفه مربوط به بند ج ماده چهار آیین‌نامه اجرایی تبصره یک ماده۱۷ و اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای راه‌اندازی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی در راه‌های فرعی واصلی از جمله حمایت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه راه‌اندازی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی است.

221763

مطالب مرتبط