مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

شاخص آلودگی هوای اراک به ۱۴۸ رسید

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها، شاخص آلودگی هوای اراک روز چهارشنبه به ۱۴۸ رسید و کیفیت هوا برای بیست و یکمین روز متوالی در شرایط خوبی نیست.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی «رضا میرزایی» گفت: آلودگی هوای اراک هم اکنون برای گروه‌های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار، زیان‌بار است و این افراد باید احتیاط بیشتری کرده و تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

وی با بیان اینکه آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون است، اظهار داشت: بالاترین شاخص آلودگی از ایستگاه استانداری واقع در میدان حافظیه اراک گزارش شده و بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، تداوم سکون نسبی و کیفیت هوای ناسالم تا روز یکشنبه هفته آتی همچنان ادامه دارد.

میرزایی گفت: نظر به تداوم آلودگی در ۲۱ روز گذشته و تشدید شیوع بیماری کرونا و امکان اثرات زیانبار همزمان این ۲ عامل برای مبتلایان، انتظار است مردم از رفت آمد در فضاهای باز خودداری کنند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

کیفیت هوا در یک تقسیم بندی مرتبط با سلامت انسان به شش دسته شامل خوب بین ۰ تا ۵۰، متوسط بین ۵۱ تا ۱۰۰، ناسالم برای گروه‌های حساس بین ۱۰۱ تا ۱۵۰، ناسالم بین ۱۵۱ تا ۲۰۰، بسیار ناسالم بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ و خطرناک از ۳۰۰ بالاتر تقیسم می‌شود.

209680