وزش باد شدید در راه استان مرکزی

معاون توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: وزش باد شدید و افزایش گرد و خاک پدیده قالب هواشناسی این استان تا پایان هفته جاری است.
تصویر وزش باد شدید در راه استان مرکزی

به گزارش پرسون از مرکزی ، رضا مرادی معاون توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت : مطابق بررسی‌ها، آسمان استان مرکزی تا فردا سه شنبه بیشتر صاف تا کمی ابری پیش بینی شده است.

وی ادامه داد : با توجه به پایداری هوا در این مدت در برخی از نقاط استان مرکزی از جمله شهرهای اراک و شازند در برخی از ساعات بویژه در ساعات صبح غبار محلی پیش بینی شده است.

معاون توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: از فردا ( سه‌شنبه) تا پایان هفته، سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر در برخی از مناطق استان افزایش پیدا می کند که می تواند منجر به خیزش گردوخاک محلی در برخی از نقاط مستعد استان شود.

مرادی اظهار داشت: آسمان استان مرکزی در سه روز پایان هفته در ساعات صبح صاف و در ساعات بعدازظهر و ساعاتی از شب کمی تا قسمتی ابری پیش بینی شده است.

وی گفت: ساوه با بیشینه دمای ۳۸ و یک دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای ۹ و سه دهم درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

۲۱۸ و هشت دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه پارسال تاکنون) در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

414834