فوق تخصص عفونی کودکان:

دلیل ابتلای خانوادگی به کرونا، قرنطینه نشدن افراد مثبت بدون علائم است

فوق تخصص عفونی کودکان با تاکید بر قرنطینه شدن افراد مثبت بدون علائم، ابتلای خانوادگی به ویروس کرونا طی هفته‌های اخیر را گویای عدم رعایت این مهم دانست.

فارس _ پرسون؛ محمد‌‌رحیم کدیور گفت: کووید ١٩ در تمام دنیا یک نوع است و جهش کمی داشته است.

وی با بیان این‌که آمار تعداد مبتلایان و مرگ و میر کشورهای مختلف به دلیل نوع برخورد مردم و مدیریت و کنترل متفاوت این بیماری توسط مسئولان است، در توجیه چرایی این مطلب، افزود: سیاستی که برای کنترل کووید١٩ در بعضی از کشورها مانند آمریکا اعمال می‌شود، اشتباه هست؛ اما در کشورهایی مانند ژاپن، چین و کره جنوبی شاهد بروز مرگ و میر کمتری نسبت به کشورهایی مانند ایران هستیم.

فوق تخصص عفونی کودکان با تصریح بر این موضوع که در ایران به لحاظ رفتار مردم و مدیریت و کنترل این بیماری توسط مسئولان به خوبی عمل نکرده‌ایم، تاکید کرد: حفظ فاصله فیزیکی، دوری از ترشحات تنفسی، عدم حضور در تجمعات، گرفتن تست از افراد مشکوک به این بیماری، قرنطینه اجباری افراد مثبت بدون علائم و...از مهمترین نکاتی است که باید در کنترل این بیماری در کشور مدنظر قرار گیرد.


وی هم‌چنین با بیان این‌که برای درمان این بیماری هنوز داروی خاصی کشف نشده اما تغذیه مناسب و خوب در دوران کرونایی توصیه می‌شود، عنوان کرد: استفاده از میوه جات، سبزیجات، ویتامین D در افراد بزرگسال و سنین پایین تر براساس دستورالعمل‌های صحیح مصرف، ویتامین A و ویتامین C به میزان کافی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.


کدیور با تاکید بر پرهیز از تماس مستقیم با ترشحات دهانی افراد، گفت: ما امروز از نوزاد چند روزه تا کودکان و سنین مختلف مبتلایان مثبت داریم؛ کودکانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر مبتلا می‌شوند.

وی همچنین تاکید کرد که از بوسیدن نوزادان خودداری شود.

فوق تخصص عفونی کودکان خاطرنشان کرد: هر مادر شیرده‌ای که مبتلا می‌شود باید قرنطینه کامل شود و در دوران ابتلا می‌تواند نوزاد خود را به شرط رعایت تمام مسائل بهداشتی شیر دهد.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

208541