فعال بودن ۴۶ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در قوچان

مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: تعداد صنایع تبدیلی فعال این شهرستان ۴۶ واحد بوده که شامل بسته‌بندی خشکبار، گیاهان دارویی، خوراک دام و طیور ، فرآورده‌های لبنی، رب گوجه‌فرنگی و بسته‌بندی بذر گندم است.

به گزارش پرسون؛ احمد کنعانی، با اشاره به فعالیت ۴۶ واحد صنایع تبدیلی در این شهرستان، اظهار کرد: این واحدها شامل ۲۰ واحد بسته‌بندی خشکبار، گیاهان دارویی، ۹ واحد بسته‌بندی کشمش، ۴ واحد خوراک دام و طیور، ۸ واحد فرآورده‌های لبنی و پنیر پیتزا، یک واحد کشتارگاه طیور، ۳ واحد سردخانه، یک واحد رب گوجه‌فرنگی و یک واحد بسته‌بندی بذر گندم است.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: متأسفانه ۷ واحد صنایع تبدیلی نیز به دلیل کمبود نقدینگی و نبود انگیزه تولید، راکد و غیرفعال شده‌اند که شامل صنایع بسته‌بندی خشکبار، پنیر پیتزا و تولید قارچ است.

وی با تأکید بر این موضوع که ازنظر تولید کمی و کیفی، کارخانه‌های خوراک دام و لبنیات این شهرستان، یکی از بهترین تولیدکنندگان خراسان رضوی به شمار می‌رود، افزود: سال گذشته ۱۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با پیشرفت فیزیکی ۲۵ تا ۹۵ درصد در حال تکمیل است که حدود ۳۲۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری موردنیاز است.

کنعانی ادامه داد: این واحدها نیز در حوزه بسته‌بندی انواع میوه خشک، بسته‌بندی انواع عرقیات گیاهی، تولید لواشک، مربا و مارمالاد، دمنوش گیاهی و استخراج عصاره از گیاهان دارویی است.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان یادآور شد: از سال گذشته ۷ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال، در حال تکمیل مراحل پایانی است که شامل تولید گیاهان دارویی، تولید خامه و ذخیره‌سازی مواد غذایی است.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی این شهرستان در سال «جهش تولید» در تلاش است از طریق جذب سرمایه‌گذار و با کمک مسئولان شهرستانی و استانی در راستای تقویت تولید بخش کشاورزی، ۱۸ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی با اعتبار حداقل ۶۰۰ میلیارد ریال، در زمینه‌های مختلف به اجرا درآورد.

کنعانی بیان کرد: این واحدها شامل تولید انواع کمپوت، تولید چیپس سیب‌زمینی، تولید سرکه انگور، انواع فراورده‌های زعفران، تولید نان بسته‌بندی، فرآوری عسل، تولید انواع سبزی‌های منجمد به‌صورت خردشده یا خرد نشده، تولید انواع عرقیات گیاهی و بسته‌بندی سرگل و گل زعفران است.

207132