مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی؛

دانش آموزان در دفاع مقدس نقش کلیدی و مهمی داشتند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت:پیش از شیوع ویروس کرونا مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان پاتوق بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان بود و بیش از ۵۰۰۰ فر از این مرکز بازدید کردند.

به گزارش پرسون؛ سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی در نشست تخصصی با مدیران و کارشناسان صدا و سیمای استان مرکزی با موضوع گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس توضیح داد:امروز در آستانه بازگشایی مدارس و چهل سالگی دفاع مقدس مهمترین و کامل ترین الگویی که می توان برای دانش آموزان و نسل جدید ارائه کرد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: در گام دوم انقلاب و در سالی که مزین به چهلمین سال گرامیداشت دفاع مقدس می باشد آن چیزی که امروز باید برای دانش آموزان تبیین شود سیره و زندگی شهید سلیمانی است و این بسیار می تواند در نسل حاضر تأثیر گذار باشد. اگر دانش آموزان امروز شهدای دفاع مقدس را ندیدند اما شهید سلیمانی را دیده اند و پدران و مادران آنها به خوبی از مجاهدت های چهل ساله حاج قاسم سلیمانی اطلاع دارند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بابیان این موضوع که حاج قاسم عمر با برکت خود را در راه اسلام و انقلاب مجاهدت کرد، گفت: امروز باید برای همه نوجوانان و جوانان کاملا ملموس باشد و مجموعه های زیادی در این امر تأثیر گذار هستند که مهمترین آنها معلمان و رسانه ملی است که باید مُبلغ و روایت کننده سیره شهید سلیمانی باشند. در آیین تشییع باشکوه و چند صد میلیونی شهید سلیمانی در اقصی نقاط کشور و حتی در کشورهای اسلامی جمعیتی که به طور شاخص دیده می شد جوانان و نوجوانان بودند و این بسیار قابل تحسین است که نسل جدید قدردان بزرگمردان دوره خود است.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: آن چیزی که امروز از رسانه ملی و صدا و سیما انتظار می رود این است که این حماسه ها و حضور را به تصویر بکشد و این با دو هدف مهم باید صورت گیرد که اولا دشمنان بدانند نوجوانان و جوانان راه شهدای انقلاب را به خوبی ادامه می دهند و قدردان مجاهدت های آنها هستند و دوما یک فرهنگ سازی برای آینده ایجاد شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بااشاره به اینکه چهل سالگی دفاع مقدس و آیین بازگشایی مدارس که نشاط و شادابی خاصی را در بین نوجوانان ایجاد کرد است گفت:یک فرصت ارزشمند برای نمایش دادن این حماسه ها است که صدا و سیما باید به خوبی از آن استفاده کند. در استان مرکزی هم با راه اندازی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس که فاز اول آن به زودی افتتاح می شود یک زمینه و فرصت برای نسل جوان ایجاد شده که بتوانند با فرهنگ دفاع مقدس از نزدیک آشنا شوند و مهمترین هدف راه اندازی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس آشنایی نسل جوان با حماسه ها و حماسه آفرین های انقلاب است که با جدیت دنبال می شود.

سرهنگ کریمی افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان پاتوق بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان بود و بیش از ۵۰۰۰ فر از این مرکز بازدید کردند و از نزدیک با بسیاری از ارزش ها آشنا شدند و امیدواریم با اتمام شرایط کرونا شرایط بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس بیشتر فراهم شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد:دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار کلیدی و مهمی را در عرصه های مختلف انجام دادند و امروز هم در برابر هجمه های مختلفی که دشمن علیه ایران اسلامی به کارگیری می کند دانش آموزان و جامعه فرهنگی بسیار می تواند در این خصوص تأثر گذار باشد.

195100