آیین‌نامه مجامع در سطح نوسازی مدارس باید بازنگری شود

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بر ضرورت بازنگری آیین‌نامه مجامع در سطح مناطق تاکید کرد.
تصویر آیین‌نامه مجامع در سطح نوسازی مدارس باید بازنگری شود

به گزارش سایت خبری پرسون، حمیدرضا خان محمدی با حضور در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با رئیس و مدیر عامل این جامعه دیدار و درباره رویکردها و سیاست‌های مدرسه‌سازی در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: پس از تغییراتی که در سطح مدیریت سازمان صورت گرفته، جشنواره خیرین مدرسه ساز با شکوه برگزار و تعهد قابل توجهی نسبت به دوران گذشته محقق شد.

وی افزود: باید بتوانیم شاخص‌های دقیقی از فضاهای آموزشی و منابع انسانی و دانش آموزی هر شهرستان تهیه کنیم و بر اساس آن در قبال مسئولان و نمایندگان مجلس پاسخگو باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت توجه به عدالت تربیتی و آموزشی در روند احداث طرح‌های آموزشی و پرورشی گفت: استان‌ها از لحاظ میزان جذب تامین منابع استانی و تعهد خیران متفاوت هستند. بعضی استان‌ها از نظر اعتبارات استانی وضعیت نامطلوبی دارند و خیران نیز در آن استان‌ها مقدار کمتری در زمینه مدرسه‌سازی فعال هستند؛ بنابراین باید تلاش کنیم خیرین به سمت این استان‌ها تشویق شوند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز کشور گفت: با توجه به شعار مردمی سازی دولت، فرصت مناسبی است که رئیس جمهور در جشنواره پایانی خیران مدرسه ساز کشور شرکت کند.

ابراز نگرانی از تراکم دانش‌آموزی در شهر تهران

خیّر مدرسه ساز کشور، نسبت به تراکم دانش آموزی به‌ویژه در شهر تهران ابراز نگرانی کرد و گفت: با این تعداد دانش‌آموز داخل کلاس‌ها بازدهی بسیار کاهش می‌یابد و باید در سال جدید تلاش کرد با احداث مراکز جدید تراکم دانش‌آموزی را در استان‌هایی که تراکم بالایی دارند، کاهش داد.

ناصر قفلی با اشاره به جشنواره خیران مدرسه ساز تهران در ماه مبارک رمضان تاکید کرد: جشنواره فرصت مناسبی است تا با تبیین نیازهای استان نسبت به جذب تعهدات جدید و تشویق خیران به ساخت مدارس جدید در تهران اقدام کنیمآ؛ بنابراین از اکنون باید نیازهای شهر تهران بررسی و در جلسات مختلف با خیران ارائه شود تا افراد بهتر بتوانند برای احداث مدارس جدید تصمیم گیرند.

وی با بیان رشد تعهدات ۵۰۰ درصدی استان اصفهان در جشنواره خیران مدرسه ساز افزود: همه باید تلاش کنیم تا خیران برای ساخت مدارس پیشگام شوند.

با توجه به حجم طرح‌های نیمه کاره خیران، امسال بیشترین تلاش‌ها به طرح‌های خیران معطوف شود. خیران دوست دارند طرح‌های آنها در زمان مناسب تکمیل و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

براساس این گزارش در این نشست بر پیگیری دیدار اعضای جامعه خیران مدرسه ساز کشور با رهبر معظم انفلاب همچنین تلاش در جهت کاهش مدارس ۲ شیفته، تاکید شد و طرفین آمادگی کامل خود را برای توسعه فعالیت‌ها در سال جدید اعلام کردند.

منبع: ایرنا

479336