به گزارش سایت خبری پُرسون، تعطیلی زودهنگام شعبه بانک مهر ایران؛ بیتوجهی به مصوبه دولت و نظارت بانک مرکزی است. این گلایه مردمی است که در این گرمای طاقت فرسا به شعبه بانک مهر ایران در میدان ملت تهران مراجعه کرده اند اما هنوز ساعت کار اعلامی دولت تمام نشده است کرکره های خدمات پایین کشیده شده است.
در حالی که بر اساس مصوبه دولت، ساعات کاری بانکها در تابستان از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ تعیین شده است، برخی مشتریان از تعطیلی زودهنگام شعب بانک مهر ایران گلایه دارند.
بر اساس مشاهدات و اظهارات مراجعان،( فیلم آن موجود است و تنها به احترام زحمات سایر زحمتکشان بانک و سواستفاده رسانه های بیگانه و دشمنان کشور الصاق نگردید) در این شعبه در حالی درهای بانک حدود ۴۵ دقیقه پیش از پایان وقت رسمی بسته میشود که تعدادی از شهروندان از راههای دور برای دریافت خدمات مراجعه کرده اما بانک بی هیچ دلیلی و پاسخ قانع کننده ای از ارائه و پذیرش افراد به بهانه پایان یافتن ساعت کار دلخواه و عشقی! به داخل شعبه ممانعت به عمل می آورد.
یکی از مراجعان در گفتوگو با خبرنگار ما گفت: این نوع رفتار و عملکرد کارهای خوب بانک را هم زیر سوال میبرد. واقعا رعایت قانون اعلامی دولت برای بانک مهر ایران سخت است! انتظار داشتیم بانک مهر ایران که با شعار قرضالحسنه و حمایت از مردم فعالیت میکند، بیش از دیگر بانکها به رعایت حقوق مشتریان پایبند باشد. اما متأسفانه زودتر از موعد رسمی درب را میبندند و این موضوع موجب نارضایتی بسیاری از مردم شده است.
این از عجایب است بانکی که همواره رسالت خود را کمک به مردم معرفی کرده است برای نیم ساعت وقت را می کشد تا نکند به مردم خدمت دهد و بعد کلی تبلیغ میکند که مردم سپرده بگذارند و تسهیلات دریافت کنند! به نظر میرسد در برخی شعب، نظارت کافی بر ساعات ارائه خدمات وجود ندارد و همین امر سبب گلایه مشتریان شده است.
همزمان خبرنگار پُرسون موضوع را از روابطعمومی بانک مهر ایران جویا شد که با پاسخی عجیبتر مواجه شد! روابطعمومی بانک در توضیح تعطیلی زودهنگام شعبه گفت:
«اتفاق عجیبی نیست؛ تقریباً همه بانکها نیم ساعت پیش از پایان وقت اداری درب شعبه را میبندند تا بتوانند کار مشتریانی که داخل شعبه حضور دارند را تا پایان وقت اداری انجام دهند.»
این پاسخ در حالی مطرح میشود که مصوبه دولت ساعات کاری بانکها را تا ساعت ۱۳ تعیین کرده و بستن درب شعبه پیش از موعد، عملاً به معنای محروم کردن بخشی دیگری از مشتریان از دریافت خدمات است؛ موضوعی که بسیاری آن را نشانهای از تعیین ساعت کار دلبخواه و عشقی در نظام بانکی کشور میدانند.
در شرایطی که بانک مهر ایران ماجرا را «اتفاق عجیبی» نمیداند، این پرسش باقی است که آیا بانک مرکزی نسبت به حقوق مشتریان و اجرای دقیق ساعات کاری مصوب دولت بیتفاوت خواهد بود یا اقدام نظارتی جدیتری در پیش خواهد گرفت؟
اکنون انتظار میرود مدیریت فکور، پرتلاش بانک مهر ایران که اتفاقا از مدیران کاردان نظام بانکی است و در مدت حضور خود سرمنشا اتفاقات موثری در بانک مهر ایران شده است، در واکنش به این رفتار امثال این شعب که زحمات دیگر همکاران بانک مهر ایران را زیر سوال برده اند ساکت نماند و با نظارت دقیقتر بر عملکرد شعب، زمینه اجرای کامل مصوبه دولت و ارائه خدمات مناسبتر به مردم را فراهم سازد.
جمع بندی:
رسانه پُرسون برای انتقاد مستند خود که با رعایت ادب، انصاف و عدالت هدیه داده است انتظار تحسین یا تشویق ندارد؛ آنچه مورد انتظار است، رعایت قوانین و ارائه خدمات درست به مردم است. کافی است شعبه بانک مهر ایران ساعات کاری مصوب دولت را رعایت کند تا علاوه بر ارائه خدمت به مراجعان، تصویر مثبت زحمتکشان این بانک نزد مردم و نهادهای نظارتی دچار خدشه نشود. در غیر این صورت، بدتدبیری و اهمال کاری و کوتاهی اینچنینی برخی شعب، میتواند اعتبار و جایگاه بانک مهر ایران را خدشهدار کند، حتی اگر شعار بانک همواره حمایت از مردم باشد.
منبع: پُرسون