کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

نامزد محترم، آیا می‌دانید بالغ بر 98درصد از قراردادهایی که بین کارگران و کارمندان و کارفرمایان آنها منعقد می‌شود موقت می‌باشد و از کمتر از یک ماه تا نهایتاً یک سال می‌باشد؟ مسئله عدم امنیت شغلی مانع ازدواج جوانان و فرزندآوری، مانع حل تهیه مسکن ولو استیجاری کارگران و... می‌باشد، مسئله ایجاد امنیت شغلی را چگونه حل خواهید کرد؟
یک کارشناس حوزه تعاون با اشاره به مغفول ماندن موضوع تعاون در اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری تصریح کرد: در مناظرات آینده حتما به بخش تعاون اشاره شود تا تعاونگران درخصوص برنامه های نامزدها بهتر تصمیم گیری کنند.

در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور عنوان شد:

صبانور رکورد جدید در تولید ثبت کرد/ از موفقیت در حوزه اکتشافات تا خوشحالی سهامداران این شرکت معدنی/فیلم

مدیر عامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در مجمع عمومی سالیانه و در جمع سهامداران این شرکت گفت: بسیار خرسندیم که اعلام کنیم در سه ماهه ابتدایی امسال به رکورد تولید در این بازه زمانی در تاریخ شرکت توسعه معدنی و صنعتی دست پیدا کردیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، پیش بینی لازم برای پرداخت کشوری صورت گرفته و در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی هم در حال پیگیری هستیم.
از بخشنامه‌ی پارسال تا جوابیه‌ی امسال؛

وقتی «بازنشستگی پیش از موعد» غیرممکن است!

چطور در یک بخشنامه که آبان ۱۴۰۲ ابلاغ شده، کارفرمای مادر یا مقاطعه‌دهنده موظف به پرداخت ۴ درصد در صورت قید نشدن در قرارداد پیمانکار است اما در دستورالعملی که چند ماه بعد در خرداد ۱۴۰۳ صادر می‌شود، طرف دعوای کارگر، فقط پیمانکار یا مقاطعه‌گیرنده دانسته می‌شود؟ چرا متاخرِ یک بخشنامه، دستورالعملی صادر شده که کارگران را سرگردان و بلاتکلیف ساخته است؟
از آنجا که قرار است اخیرا دوباره مناقصه پذیرش قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان برای نیروهای ذیل صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شود، دوباره نقدهای بازنشستگان به این موضوع روی دایره آمده است؛ مناقصه‌ای که معمولا بازنشستگان تامین اجتماعی در پاییز با آن مواجه هستند.
بازنشستگان کشوری از عدم واریز معوقات مزدی خود انتقاد کردند. حق اولاد و عائله‌مندیِ فروردین و اردیبهشت برای بازنشستگان کشوری واریز نشده است؛ این بازنشستگان می‌گویند علیرغم استحقاق و دارا بودن شرایط در سال جدید از این مزایای مزدی محروم مانده‌ایم.
رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه «اتاق های بازرگانی تلاش خود را برای جلوگیری از تصویب لایحه افزایش تعطیلی که محل کسب و کار بود را با رویکرد و نگاه ملی به کار گرفتند»، گفت: بعد از عدم تایید تعطیلی شنبه از سوی شورای نگهبان، تعطیلی پنجشنبه ها هم منتفی شد.
در عصر حاضر که هر لحظه رقابت در فضای آنلاین شدت بیشتری به خود می‌گیرد، تمایز یک فروشگاه آنلاین نه تنها در کیفیت محصولات، بلکه در تجربه خریدی که به مشتریان ارائه می‌دهد، نهفته است. قالب دیجی لند، با طراحی استثنایی و تمرکز بر نوآوری‌های کاربرپسند، پلتفرمی را فراهم می‌کند که هر تعاملی را به یک تجربه خرید فوق‌العاده برای مشتریان تبدیل می‌کند.
نرم افزار CRM با بهبود شناخت مشتری، شخصی‌سازی تجربه مشتری، و افزایش بهره‌وری تیم فروش، می‌تواند فروش B2C را به طور قابل توجهی افزایش دهد. در این مقاله، تاثیر CRM بر فروش B2C را بررسی کنید.
در بخشنامه جدید وزارت کار آمده است، در رابطه کارگری و کارفرمایی مشمولان قانون کار، درصورتی که اختلافی در خصوص پرداخت چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور به‌وجود آید، کارگر باید علیه پیمانکار دادخواست تنظیم نماید.
از ١٥ خرداد تا ١٥ شهریور

ساعت کار ادارات تغییر کرد

با هدف مدیریت مصرف برق و بر اساس مصوبه هیأت وزیران، ساعت کار ادارات از ١٥ خرداد تا ١٥ شهریور تغییر می‌کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش ۶ و نیم میلیون نفری نرخ فقر در دولت سیزدهم خبر داد و ایجاد سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی را از افتخارات دولت آیت الله شهید رئیسی دانست.
گمانه زنی هایی صورت گرفت که زمان اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود و ما به التفاوت های فروردین و اردیبهشت نیز از این ماه پرداخت خواهد شد. وزیر کار نیز در تازه‌ترین اظهارنظر درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفته است: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌هایی که تحت پوشش وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی بودند، اجرا، اعمال و پرداخت شد، اما در موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان باید تامین منابع صورت بگیرد.
مرتضوی در پیامی به هشتمین همایش ملی کار؛

استواری هر جامعه‌ای بر ستون‌های کار و تولید آن بنا می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس همایش ملی کار در پیامی به مناسبت هشتمین همایش ملی کار گفت: استواری و سلامت هر جامعه‌ای بر ستون‌های کار و تولید آن بنا می‌شود.