بحث روز

علی‌طیب‌نیا چگونه تورم را تک‌رقمی کرد؟

فرمانده اقتصادی ستاد پزشکیان کیست؟

ورود علی طیب نیا به عرصه‌ی انتخابات و حمایت وی از مسعود پزشکیان، با موجی از واکنش افکار عمومی و کارشناسان همراه بود.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جدیدترین توئیت خود نوشت: من آمده‌ام پای مردم بایستم، بساط کاسبان تحریم و صاحبان ایده‌های تخیلی را به هم بزنم و به دروغگویی‌های زشت پایان دهم.

ستاد انتخابات کشور:

تجمعات خیابانی ممنوع است

محسن اسلامی با بیان اینکه فرایند تبلیغات در مرحله دوم انتخابات همچون مرحله اول است، گفت: طبق قانون راه‌اندازی کارناوال‌ها و تجمعات خیابانی ممنوع است.

یک نکته مهم که بطور کلی در هر انتخاباتی باید توجه داشت این است که رأی ندادن به کسی هرگز به معنای بدبین بودن به او یا خصومت با او و بی احترامی به او نیست.
نایب رئیس مجلس گفت: وظیفه‌ی شرعی، اخلاقی و قانونی داریم در اردوگاه انقلاب که آقای جلیلی در آن حضور دارد، با همه توان بیاییم و حمایت کنیم. اگر نیاییم باید در روز قیامت پاسخ دهیم.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم، گفت: قطارِ ایرانِ ما به دهقانان فداکاری چون شما نیاز دارد، افراد داخل قطار را صدا کنید، صدای ما را به گوش همه برسانید.

فعال حوزه دانشجویی گفت: در ابتدای دهه ۹۰، مخصوصاً در دولت‌ آقای روحانی، شاهد انفعال در سیاست خارجه و سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی بودیم که اولویت مهمی در وضعیت مردم نداشتند. نگرانی‌های فراوانی در خصوص ادامه این سیاست‌ها در صورت رای آوردن پزشکیان نیز مطرح است. امتداد دولت سوم روحانی کشور را با خسارت‌های فراوانی مواجه خواهد کرد.

جامعه روحانیت مبارز، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی و حزب مؤتلفه اسلامی در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، از کاندیداتوری «سعید جلیلی» حمایت کردند.

تلویزیون با تأیید شورای نگهبان جزئیاتی از مناظره اول و دوم را به همراه نتیجه قرعه‌کشی اعلام کرد که مناظره اول موضوع فرهنگی سیاسی و مناظره دوم به مسائل اقتصادی برمی‌گردد.
ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۲۸ اعلام کرد: به استناد تبصره " ۸" ماده " ۳۱" قانون انتخابات ریاست جمهوری، شورای محترم نگهبان صحت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را در کلیه حوزه های انتخابیه کشور مورد تایید قرار داد.
مشاور روحانی در توئیتی نوشت: جناب جلیلی را بیش از سه دهه است که کاملا می‌شناسم؛ و می‌دانم که ایشان تندرویی متعصّب و متصلّب است، که اکنون خود و جناح افراط‌گرایش را در مسیر ریاست جمهوری می‌بیند.
محمدباقر قالیباف با انتشار بیانیه‌ای رسما حمایت خود را از جلیلی اعلام کرده است؛ آن‌هم درحالی‌که با اعلام آرای انتخابات، او دیگر نامزد انتخابات نیست و به سمت قبلی خود یعنی رئیس قوه مقننه بازگشته است.