رسانه‌های دیگر

یکشنبه شب، ترکیه در شوک فرو رفت؛ اما بزرگ‌ترین شوک نصیب اپوزیسیون ترکیه شد.
مجلس شورای اسلامی در اقدامی عجیب وزارت نیرو را مکلف کرده تا از تمامی مشترکانی که بیشتر از الگوی مصوب آب مصرف کنند، عوارضی برای کمک به جوانی جمعیت و فرزنددار شدن دیگران اخذ کرده و مبالغ دریافتی را به حساب خزانه داری کل واریز کند تا صرف تشویق خانواده ها به فرزندآوری بیشتر شود.
پاسخ رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه به مسئولان دولت رئیسی:

صریحا بگویید چه کسانی و چرا پول صندوق توسعه ملی را برنگرداندند؟

محمدباقر نوبخت، رییس اسبق سازمان برنامه و بودجه معتقد است که در روزهای گذشته، اظهارات غیرقابل استناد و مبهمی درباره صندوق توسعه ملی و نحوه هزینه‌کرد آن مطرح شده که بیشتر از آنکه راهگشا باشد به ابهامات موجود دامن می‌زند.
حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه کشورمان در گفت وگو با ایرنا از مسیر فنی میان تهران و وین راضی است و می گوید در مسیر فنی پیشرفت‌های خوبی حاصل می‌شود و طرفین ابراز رضایت می‌کنند ، البته تبادل هیئت‌ها بدون این که رسانه‌ای و هیاهو شود میان ایران و آژانس جریان دارد.
تفکیک «صمت» موجب مهار گرانی می‌شود؟ بانیان طرح احیای وزارت بازرگانی با اطمینان‌خاطر بالا به دولت سیزدهم گفته‌اند با تفکیک صمت «مهار گرانی» امکان‌پذیر می‌شود.
وزیران اقتصاد و دارایی و رؤسای بانک‌های مرکزی گروه هفت در بیانیۀ خود، ضمن انتقاد شدید از کرۀ‌شمالی و روسیه در کنار ایران، بر «تقویت جایگاه گروه ویژه اقدام مالی در مورد پولشویی (اف.ای.تی.اف) و نهادهای مشابه» تأکید کرده و این نهادها را ضامن یکپارچگی و سلامت نظام مالی جهان خوانده‌اند.

پرونده‌های مرتبط با دستمزد مدیران حوزه شهری و تکرار این پرونده‌ها در یکی، دو سال گذشته حالا با واکنش‌های شدیدی از سوی اصولگرایان هم روبه‌رو شده است.
در تازه‌ترین تحولات جامعه پزشکی، تمایل متخصصان برای مهاجرت از پزشکان عمومی پیشی گرفته است. این در حالی است که میزان خروجی پزشکان بعد از دوره کرونا و محدودیت‌های سفر، دو برابر شده است. این عدد بین ۶ تا ۱۰ هزار پزشک متغیر است. این عدم قطعیت به‌دلیل عدم انتشار آمار از سوی نهادهای رسمی است.
پس از حسین جلالی، نماینده رفسنجان که گفته بود رییس مجلس در جریان ماجرای واگذاری خودروها به برخی نمایندگان بوده، مرتضی آقاتهرانی، نماینده تهران هم از رییس مجلس انتقاد کرده که چرا «شفاف‌تر» عمل نکرده است.
واعظی درمورد احتمال ارائه لیست مستقل از جانب حزب اعتدال و توسعه گفت: «باید منتظر بمانیم و ببینیم همان‌طور که مقام‌معظم‌رهبری در دیدار با کارگزاران نظام فرمودند یک انتخابات رقابتی، آزاد، سالم و مشارکتی برگزار خواهد شد یا نه. »
امام‌جمعه موقت تهران و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خطبه‌های نماز به ائمه جمعه و نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی درباره آنچه بدون توجه به «وحدت موردنظر رهبری» در تریبون‌ها می‌گویند هشدار داد.
زمان این رفتارهای مشمئز کننده کی به سر می رسد؟

انتقاد تند اطلاعات از متهم کردن مردم به گدابازی از سوی یک نماینده مجلس

روزنامه اطلاعات در یادداشتی به انتقاد از روند مدیریت کشور توسط مجلس و دولت اصولگرا پرداخت و به اظهارات اخیر یک نماینده مجلس درباره خودروهای شاسی بلند واکنش نشان داد.
دست از افسانه‌سرایی برداشتن به معنای افتادن به دامن دولت‌گرایی نیست. دوگانه‌ای که طرفداران بازار آزاد ایجاد کرده‌اند که یا بازار آزاد یا دولت، خطا است که متأسفانه ذهن پژوهشگران را به خود مشغول کرده است.