رسانه‌های دیگر

هرچند دولتمردان و مدیران اصولگرا همواره نقش تحریم‌ها در بروز مشکلات اقتصادی، ارتباطی، اجتماعی و... را انکار می‌کنند، اما واقع آن است که تحریم‌ها مشکلات عدیده‌ای را برای کشور ایجاد کرده و تنگناهای جدی برای معیشت خانواده‌ها شکل داده است.
متأسفانه برخی سیاست‌مداران و تحلیل‌گران جمهوری اسلامی، راز توطئه آمریکا را درک نکرده و در بازی قطر و آمریکا بر ضد ایران گرفتار اشتباه شدند و در آوردن پروژه طالبان، علیه دولت قانونی افغانستان نقشه کشیدند.
اگر همسایه‌ای مرتکب شرارت شود یا عناصر شرور را میزبانی کند، حرمت همسایگی را شکسته و مسئول عواقب آن خواهد بود. ما در صیانت از امنیت مرزهای خود، سر سوزنی اهمال و اغماض نمی‌کنیم.
در حوزه اینترنت سیاست فیلترینگ اینترنت موسوم به «طرح صیانت» که نوعی «خودتحریمی اینترنتی» محسوب می‌شود، فضا و فرصت را برای افراد و شرکت‌هایی باز کرده است که به فروش قانونی یا قانونی فیلترشکن به منظور دور زدن سیاست فیلترینگ بپردازند.
طالبان با خیانت امریکا به مردم افغانستان و توافق با او اغلب کشورهای منطقه را غافلگیرکرد و با اینکه جزییات این توافق هنوز هم مشخص نیست ایران را خوشحال کردند که یک پای امریکا از منطقه برداشته شده است!
مصرف کالری مستاجرها در کشور تحت تاثیر «سریال تورم بالای اجاره مسکن»، به زیر کف مورد نیاز رسید. نتایج بررسی‌ها درباره ابعاد پنهان فقر و نحوه اثرگذاری تورم بر رفاه خانوارها نشان می‌دهد، اگرچه میانگین کالری دریافتی سرانه خانوارها در فاصله ابتدا تا انتهای دهه۹۰ تحت تاثیر افزایش تند هزینه‌های زندگی، ۱۰درصد کاهش پیدا کرده، اما این کسری کالری (مصرف کم خوراکی‌های مورد نیاز انسان)، برای مستاجرها که مجبور به «تامین هزینه اجاره مسکن» هستند، حادتر گزارش شده؛ به‌طوری‌که، کالری دریافتی آنها به ۱۹۹۰کیلوکالری در روز رسیده که پایین‌تر از «حداقل کالری مورد نیاز روزانه (۲۱۰۰) » است.
اینکه اصلاح‌طلبان دنبال چسباندن شعارها به عنوان خواسته‌های معترضان (بخوانید اغتشاشگران) هستند، نشانه ضعف جریان اصلاحات است که خود را خالی می‌بیند و دنبال قوی نشان دادن خود از این مسیر است.
تجربه ماه‌های گذشته نشان داده است که قضات دادگاه‌ها در موارد فراوان به نحوی مستدل با قانون برخورد می‌کنند که مطلوب تندروهایی که درکی از قانون ندارند، نیست.

نکته مهمی که می‌تواند به ایران برای وادار کردن طالبان به تمکین در برابر قانون کمک کند اینست که از منظر روابط بین‌المللی دولت فعلی طالبان منزوی است بطوری که حتی سازمان ملل نیز آن را به رسمیت نمی‌شناسد.
وزارت اقتصاد با انتشار سیاهه ابرشرکت‌های دولتی، بازیگران زیان‏ده و بدهکار را معرفی کرد. کالبدشکافی آمار موجود در صورت‏های مالی شرکت‌های دولتی نشان می دهد که در سال۱۴۰۰، ۱۰شرکت بزرگ دولتی با حدود ۵/ ۹۰همت زیان، در مجموع ۹۹درصد از کل زیان‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
عبدالحمید با درآمدهای بادآورده‌ای که منشا چندان سالمی ندارد، برای خود زندگی‌اشرافی کاخ‌نشینی با انبوه محافظ و خودروهای شاسی بلند ترتیب داده و با این وجود می‌گوید مردم معیشت و آب و گاز نمی‌خواهند، عوضش مجازات‌اشرار و تروریست‌ها و قاچاقچی‌ها و آدم‌فروش‌ها را متوقف کنید!

مردم می‌پرسند کالای داخلی فقط خودرو است یا شامل کفش و ساعت هم می‌شود؟ آقایی که میان خودروی ۲۰۶ ساخته دوستان و لندکروز فرقی نمی‌بیند، چرا کفش داخلی و ساعت داخلی استفاده نمی‌کند؟
سه سال از ریاست محمدباقر قالیباف بر قوه مقننه گذشته، اما او همچنان وعده می‌دهد. وعده قالیباف هم مانند وعده‌های دولتی‌ها و به ویژه ابراهیم رییسی، حول محور گرانی و تورم است.
لایحه عفاف و حجاب هنوز در مجلس اعلام وصول نشده، اما مخالفت‌ها با آن شروع شده است. البته نه از این بابت که چرا چنین لایحه‌ای قرار است تصویب شود؛ بلکه از این منظر که لایحه مذکور «ضعیف» است و نمی‌تواند جلوی «بی‌حجابی» را بگیرد.