رسانه‌های دیگر

روزنامه اصولگرای فرهیختگان از رویکرد انتخاباتی صداوسیما انتقاد کرد و نوشت: مهیج کردن فضای سیاسی و بسترسازی برای افزایش مشارکت نیاز به زمینه‌چینی‌هایی دارد که فرآیندش ماه‌ها قبل از انتخابات آغاز می‌شود.
اگرماشین اضافی دارید چرا مردم در نوبتند؟

دسیسه دولت و خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو

حدود 10 روز پیش تصاویر صورتجلسه امضا شده میان خودروسازان و وزارت صنعت در رسانه ها منتشر شد که براساس آن طرفین توافق کرده بودند مازاد تولید خودروسازان – معادل 120 هزاردستگاه- پنج درصد زیر قیمت بازار عرضه شود.
تورم و گرانی نتیجه یک عملکرد غلط است. در دوره اصلاح طلبان باشد، غلط است، در حاکمیت اصول گرایان باشد هم غلط است. نسبیت بردار نیست که در زمان روحانی کفر ابلیس باشد که همه تریبون‌ها علیه او بسیج بشوند. در زمانِ رئیسی بشود یک ارزش که - به اصطلاح-ارزشی‌ها در نقد آن کلامی برلب ننشاند.
وزیر اقتصاد روز گذشته از نامه اعتراضی خود به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) خبر داد که در آن خواستار حذف نام ایران از ذیل توصیه ۷ و سایر اسناد مرتبط این نهاد با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد شده است.
در هفتمین سالگرد فقدان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هنوز هم آنچه بیشتر جلب توجه می‌کند، تحریم همه‌جانبه‌ای است که رسانه‌ها و دستگاه‌های رسمی از حدود دو دهه قبل علیه او اِعمال کرده بودند و همچنان ادامه دارد.
یک روزنامه ردصلاحیت گسترده چهره‌های نزدیک به علی لاریجانی را ناشی از نگرانی برخی گروه های سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری آتی دانسته است.
به جملات دیروز آقای رئیسی توجه کنیم که گفت: «وسایل ارتباطی و اطلاعاتیِ امروز را نمی‌توان محدودسازی کرد، زیرا دسترسی برای همه وجود دارد؛ ‌این بستر به همه سطوح و لایه‌های زندگی بشر نفوذ کرده است.»
تجربه تاریخ بیانگر آن است که هرگاه در ایران در مقاطعی شرایط و رنگ و بوی آسیب پذیری داشته، دشمنان خارجی و معاندین داخلی سخت به آن دل بسته‌اند. گمان‌می‌رود شکاف دولت - ملت، شکاف مرکز -پیرامون، آثار یأس و ناامیدی در مردم و نشنیدن اعتراض آنها توسط دولت از مشخصه‌های تضعیف ایران باشد که معاند و بدخواه نقشه و عملیات خود را بر آن استوار کرده‌اند.
اگر رقم هشت میلیون ایرانی خارج از میهن عزیز را معتبر بدانیم، (بیشتر نباشد، کمتر نیست) آن‌وقت چیزی حدود ده درصد جمعیت ایران مهاجر هستند. آیا این جمعیت انبوه نباید با داشتن حداقل یک کرسی در مجلس، بتوانند در روند قانونگذاری‌ها سهیم باشند؟
معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی گفت: تمام تلاش ما معطوف به این موضوع است که بتوانیم تولید داخل را با کیفیت بیشتر داشته باشیم که دستمان برای کاهش واردات باز باشد.
در آخرین دست از این برخورد‌های غیرقانونی و غیرمتعارف، سایت جماران در روز‌های پایانی هفته از تفتیش وسایل، گوشی‌های موبایل و کیف‌های شهروندان توسط حجاب‌بان‌ها در مترو خبر داد؛ برخورد‌هایی که بازخورد‌های منفی بسیاری در فضای عمومی و شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد و ابهامات بسیاری را شکل داد.
عملیات حصارکشی تئاتر شهر آغاز شده است، منتقدان از دلایل مخالفتشان می‌گویند؛

تئاتر شهر زنده می‌ماند؟

مقاومت ما فعالین شهری و شهروندان مخالف طرح، مقاومت برای باقی‌ماندن امکان پویایی، حرکت و تغییرات درون‌زاد با محوریت همه مردم و استفاده آزاد آن‌ها از حق بدیهی‌شان است. محوطه تئاتر شهر از آخرین تکه‌های باقی‌مانده قلب شهر است که اندکی متعلق به شهروندانش باقی مانده و محصور و کنترل نشده است.