رسانه‌های دیگر

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش ادعاهای بسیار عجیبی را مطرح کرده است. او ادعا کرده که «بهترین معلمان را از طریق آزمون‌های سفت و سخت استخدامی به مدارس دولتی می‌فرستیم» و از سوی دیگر مدعی شده است: «اکنون ساختمان و فضای فیزیکی مدارس دولتی به مراتب از فیزیک و ساختمان مدارس غیردولتی بهتر است، البته موارد استثنا هم وجود دارد.»
چرا شورای نگهبان صلاحیت یک فرد را برای ریاست جمهوری تایید می کند اما برای مجلس نه؟!

ماجرای عجیب رد و تایید صلاحیت بهزاد نبوی، علی مطهری و محمود علوی

روزنامه اصلاح طلب اعتماد در گزارشی با انتقاد از بی ضابطه بودن بررسی صلاحیت ها در ادوار مختلف نوشته است: بی‌نظمی و فقدان معیار مشخص در بررسی صلاحیت‌ها آنچنان مشهود است که می‌توان عمل نهادهای مربوطه را نه بررسی صلاحیت نامزدها بلکه معطی صلاحیت دانست؛ به نحوی که این عطا در ادوار مختلف در مورد یک شخص می‌تواند به کرات تغییر کند.
با اجرای حکم قصاص محمد قبادلو، رسانه‌های فارسی زبان خارج‌نشین که پیش‌تر با تروریسم روانی زمینه‌ساز وقوع چنین قتلی شدند، با نعل وارونه، اجرای حکم قصاص را مصداق جنایت دانستند. حتی نماینده پارلمان دولت آلمان نیز که در همکاری با تجزیه‌طلب‌ها در آتش آشوب می‌دمید، مدعی شد قبادلو اساساً بی‌گناه بوده و به صورت نمایشی محکوم شده است. این درحالی است که خانواده او نیز با اذعان به این قتل، خواهان بخشش متهم شده بودند.
کمتر از ۵ هفته مانده به برگزاری انتخابات، اصلاح طلبان از سند راهبردی خود برای انتخابات مجلس رونمایی کردند.
اگر انتخابات را به درختی تشبیه کنیم که با هدف میوه دادن کاشته شده، از دیگر نعمت‌های آن مانند سایه‌اش می‌توان استفاده کرد. انتخابات هم می‌تواند علاوه بر آنکه اراده مردم را در انتخاب نامزدها متجلی می‌کند، مایه امنیت و وحدت و استمرار نظام هم بشود اما از منظر افرادی که پای صندوق رای حضور می‌یابند، انتخاب فرد یا افراد خاص برای تحقق یافتن خواسته‌های آنهاست.
ناامنی از دو طریق به جامعه تحمیل می‌شود، یکی شرارت‌های داخلی و دیگری مداخلات برون‌مرزی. نوع دوم که تحت عنوان «امنیت ملی» تعریف می‌شود، شامل جنگ نیز هست ولی در مواردی بدون آنکه جنگ به وجود بیاید، اغراض خاصی ممکن است انگیزه بعضی دولت‌ها برای ناامن ساختن مرزها یا حتی داخل کشور شوند.
کاسبان تحریم، بخاطر سودکلان تحریم‌ها، پروژه فیلترینگ را کلید زدند

افشاگری فلاحت پیشه از پشت پرده نپیوستن به FATF

« اعتماد» در گفت‌وگو با حشمت‌الله فلاحت پیشه، سیاستگذاری‌های جدید درباره سازمان گروه ویژه اقدام مالی FATF را بررسی کرده است.
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: عامه مردم روحانی را به عنوان یک شخصیت ممتاز سیاسی قبول ندارند. و بهتر است خاطره‌نویسی بکند.
لشکر سایبری رائفی پور علیه قالیباف به خط شدند؛

جنجال بزرگ ۱۴۰ سکه طلا در مجلس

روزنامه اعتماد در گفت‌وگو با نمایندگان از ادعای رائفی‌پور در خصوص دریافت رشوه توسط نمایندگان گزارش داده اشت.
براساس یک سند تاریخی که میان رئیس سابق دستگاه امنیتی سعودی و رئیس وقت سرویس امنیتی پاکستان امضا شده، سرویس پاکستان متعهد گردیده مانعی بر سر راه حرکت عوامل تروریستی به سمت مرز ایران ایجاد نکند.
اعتدال و توسعه همانند دورانی که سکان پاستور را در اختیار داشت، نه وارد دعواهای اصلاح‌طلبانه می‌شود و نه در موضعگیری‌ها چنان رفتار می‌کند که به اصطلاح دست خود را رو کند.
مردم کلیپ وعده های فلان شخصیت را می گذارند و زیرش می نویسند کاش این آقا مسئولیت داشت

کنایه تلویحی روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی

برای کسی که نمی‌تواند گوشت بخرد، قیمت هرکیلو ۵۸۵ هزارتومان با ۶۶۰ هزارتومان فرقی نمی‌کند فقط قیمت‌ها هرچه بالاتر برود، به جمع کسانی که بی‌تفاوت می‌شوند نسبت به قیمت گوشت - به خاطر نداشتن قدرت خرید - اضافه می‌شود.
رئیس و هیات‌رئیسه اتاق ایران از مصاحبه و اظهارنظر رسمی درباره موضوع انتخابات اتاق بازرگانی در اول بهمن خودداری می‌کنند و مقام‌های دولتی نیز اساسا در این مورد تن به گفت‌وگو با رسانه‌ها نمی‌دهند.