رسانه‌های دیگر

انتخاب مسعود پزشکیان توسط مردم شهرها و روستاهای ایران، دارای برخی پیام‌ها و نکات مهم و قابل تأمل است و در کنار دشوار ساختن کار پزشکیان طی دوران ریاست‌جمهوری، برخی تکالیف را برای مجموعه دستگاه حاکمیت ایجاد می‌نماید که عدم توجه جدی به آنها، شکاف‌های موجود میان حاکمیت و بدنه جامعه را بیش از پیش می‌نماید.
در باره انتخاب دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌ جمهور نهم، توجه به دو موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است. موضوع اول اینست که او به وعده‌های خود عمل کند و تغییرات واقعی در مواردی که مورد نظر مردم است به وجود بیاورد. رسیدن به این هدف مستلزم دقت فوق‌العاده وی در افرادی است که با او همکاری خواهند کرد.
این روزها صحبت از قراردادهای روسی و سرمایه‌گذاری خارجی است، اما آیا روس‌ها سرجمع 500 میلیون دلار تاکنون پول در پروژه‌های نفتی هزینه کرده‌اند؟ چقدر از پولی که هزینه کرده‌اند تنها حقوق و دستمزد پرسنل خودشان است؟
قراردادن طیفی از مردم که رغبت به مشارکت ندارند در دسته معارضان نظام، یقینا مغالطه‌ای آشکار است، اما کم توجهی به دلسردی آنان نیز حتما خطاست. با کاهش مشکلات اقتصادی، رفع علل کاهش مشارکت که مفصلا ذکر شد و همچنین احیای امید و اعتماد در کشور، حتما مشارکت افزایش چشمگیری خواهد داشت و این مسئله دلسردی مقطعی از مشارکت، یقینا قابل حل است.

یکی از ویژگی‌های بارز نظام مدیریتی ما این است که همان اندازه که از تخلفات کوچک کارمندان جزء عصبانی شده، رگ گردن کلفت می‌کنیم و با سرعت فرد متخلف را به سزای عملش می‌رسانیم، در برابر تخلفات و خطاهای مسئولان بالاتر سکوت پیشه کرده و خیلی به روی خودمان نمی‌آوریم!
آیا وزیر ارتباطات صرفاً کارش کابل‌کشی است یا در فیلترینگ و رفع فیلتر هم صاحب اختیار است؟ با تغییر دولت‌ها آیا سیاست‌های حاکم بر اینترنت ایران می‌تواند تغییر کند یا نه؟ آیا وضعیت اینترنت در دولت مسعود پزشکیان با دولت سعید جلیلی متفاوت خواهد بود؟
روزنامه اصولگرای جوان که رئیس ستاد پزشکیان از آن به اتهام مداخله در انتخابات شکایت کرده نوشته: نمی‌شود که همه منتقدان را از دم تیغ شکایت بگذرانید! شاید هم ستاد مذکور از هم اکنون، برنامه پرونده‌سازی چهارساله برای رسانه‌های منتقد را در دولت احتمالی خود کلید زده است!
محمدباقر قالیباف با ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ رای در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم پس از مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در جایگاه سوم قرار گرفت.
انصراف هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ( از هر جناح وبا هر گرایش سیاسی) اگر پس از استفاده از امکانات صدا و سیما انجام شود به لحاظ فقهی و قواعد حقوق خصوصی و نیز بر اساس قواعد حقوق عمومی موجب ضمان و مسئولیت مدنی آنها شده و جبران خسارت وارده به بیت المال ضروری است.
دیدگاهی در ایران امروز به صورت واقعی یا در سایه در بخش‌هایی از جامعه قدرت را در دست گرفته است که مسوول به قهقرا بردن ایران است. دیدگاهی که قدرت گرفتن آن از دهه 1380 آغاز شد و هر روزه با نفوذ هر چه بیشتر در لایه های قدرت توانست بر تصمیم گیری های حکومتی در زمینه های مختلف اثر بگذارد
این روزها تمام ارگان‌های کشور به دنبال راهی برای افزایش جمعیت کشور و تشویق زوج‌های جوان به فرزندآوری هستند اما این در حالی است که رئیس انجمن زمان و زایمان ایران می‌گوید که «بسیاری از متخصصان زنان حاضر به فعالیت در بیمارستان‌های دولتی نبوده و از مادر باردار وحشت دارند!»
دو نامزدی که در واپسین ساعات و به‌رغم قول صریحی که در مقابل بینندگان داده بودند، انصراف دادند و شهامت آن را هم نداشتند تا بگویند به سود کدام‌یک از دو نامزد دیگر (سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف) کنار رفته اند.
در میان سخنان و پیشنهادهای نامزدهای ریاست جمهوری، برخی وعده ها، نیاز به ارزیابی و صحت سنجی ندارد، زیرا هم عقلا و فعالان سیاست و مدیریت کشور می دانند که منظور چیست و هم مردم خوب می دانند که سنگ بزرگ علامت نزدن است و وعدۀ سرِ خرمن، حاصلی ندارد.