آشپزی

شاید بتوان ادعا کرد این روز‌ها یکی از پرمصرف‌ترین ماهی‌ها به خصوص در شهر‌های دور از دریا، قزل‌آلاست که معمولا آن را با نمک، فلفل و زعفران یا زردچوبه طعم‌دار کرده و در روغن سرخ می‌کنند.
قورمه سبزی یک غذای سنتی و پرطرفدار در فرهنگ غذایی ایران است که از ترکیب انواع سبزیجات، لوبیا وگوشت تهیه می‌شود. این غذا به دلیل طعم و مزه‌ی خوشمزه‌ای که دارد، بسیار محبوب است و به عنوان یکی از غذاهای اصلی در مراسم‌ها سرو می‌شود.
اگر دوست دارید تجربه تهیه یک خمیر پیتزا خوشمزه و خانگی در منزل را داشته باشید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با روشی بسیار آسان و ارائه نکات مهم آموزش خمیر پیتزای نرم و عالی را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم.
امروز می‌توانید انواع سس را در طعم‌ها و رنگ‌های گوناگون داخل سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید. اما تهیه سس در منزل نیر کار ساده‌ای است و نیاز به صرف زمان زیادی ندارد.

سوسیس بندری یکی از انواع غذا‌های ساندویچی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان‌های جنوبی کشورمان می‌باشد. این غذای لذیذ و فوری به دلیل طعم فوق العاده خوشمزه اش به تدریج از جنوب کشورمان به تمام شهر‌های ایرانی منتقل شد و امروزه به یکی از محبوب‌ترین غذا‌های ساندویچی تبدیل شده است.
گاهی هنگام پخت غذا پیش می آید که غذا بیش از آنچه می خواهید شیرین می شود. برای رفع شیرینی زیاد غذا می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید. 

برخی افراد از لحاظ گوارشی با هضم لبنیاتی همچون شیر مشکل دارند و به همین دلیل نمی‌توانند بستنی مصرف کنند.
حلوای بیسکوییتی یکی از انواع گوناگون حلواست که بسیار لطیف و خوشمزه است که برای تهیه آن به جای آرد از بیسکوییت پودر شده استفاده می‌شود.
میان وعده های رژیمی و سالم نقش مهمی در کاهش وزن و لاغری دارند. مطالعات نشان داده است که مصرف میان وعده می تواند باعث کاهش مصرف کالری در طول روز شود و از پرخوری افراد جلوگیری کند.
زولبیا ماه رمضان با بامیه در ماه رمضان جزو شیرینی های خوشمزه ای است که از شیرینی های اصیل ایران است. زولبیا و بامیه در سفره های افطار همیشه موجود است و یکی از خوراکی های خوشمزه ای است که بیشتر در ماه رمضان استفاده می شود.
شیرینی‌های سنتی نوروز، شناسنامه و هویت فرهنگی هر استان است که با گذشت زمان برخی از آن‌ها منقرض، برخی دیگر به عنوان میراث ناملموس ثبت ملی شده و برخی هم به خارج از کشور صادر می‌شود.