آسیا

جن ساکی گفت: دست‌یابی ایران به یک سلاح هسته‌ای به نفع ما نیست. و روسیه عضوی از گروه ۱+۵ است. بنابراین، پیگیری برای رسیدن به یک‌توافق در راستای منافع ملی ما خواهد بود.
رئیس جمهور اوکراین گفت: ما این جنگ را نمی‌خواستیم، ما فقط صلح می‌خواهیم.
فایننشال تایمز روز پنجشنبه به نقل از افراد مطلع نوشت، پیشرفت چشمگیری در انعقاد یک طرح صلح از جمله آتش‌بس میان روسیه و اوکراین به وقوع پیوسته است.
رهبر حزب کارگر انگلیس گفته بود: نخست وزیر انگلیس بشکه خالی در دست، برای دریافت نفت از درگاه یک دیکتاتور به پیشگاه دیکتاتوری دیگر می‌رود.
راشا تودی رسانه روسی با انتشار خبری در مورد غرق شدن کشتی تجاری متعلق به امارات از واژه جعلی «خ.ل.ی.ج ع.ر.ب.ی» به جای «خلیج فارس» استفاده کرد.
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال از مذاکرات عربستان سعودی و چین بر سر قیمت‌گذاری و خرید نفت خام از طریق یوآن به جای دلار آمریکا خبر داده است. عربستان که از زمان آغاز ریاست‌جمهوری بایدن، اختلافات زیادی با ایالات متحده پیدا کرده و به سرعت در حال فاصله گرفتن از واشنگتن است، حالا با مشارکت چین در حال ترتیب دادن کودتایی علیه سلطه چند دهه‌ای پترودلار است.
روسیه در شرایطی تحت تحریم‌های غرب قرار گرفته است که معادلات تجاری جهان را دستخوش تغییر خواهد کرد. در این میان، فرصت و تهدید حذف روس‌ها از تجارت بین‌المللی، برای ایران چیست؟
طرفین غربی یکدیگر را مسئول چنین شرایطی معرفی می کنند، اما خوب یا بد، توافقی در حال شکل‌گیری بود که در صورت تحقق، فرصتی دوباره را به ایران برای ایجاد موقعیتی متفاوت از آنچه به آن مبتلاست، ایجاد می‌کرد.
رئیس جهور روسیه گفت: اقدامات کشورهای غربی از جمله ارسال سلاح و سربازان مزدور به اوکراین، این کشور را به خون می‌کشد.
روسیه اخیراً از خواسته‌های خود از واشنگتن در رابطه با توافق هسته‌ای ایران عقب نشینی کرد.