آسیا

سخنگوی کاخ کرملین در پی ادعاهای «دونالد ترامپ»، رییس جمهور پیشین آمریکا مبنی بر این که اگر دوباره رییس جمهور شود،‌ می‌تواند فورا به جنگ روسیه و اوکراین پایان دهد، از برنامه ترامپ در این باره اظهار بی‌اطلاعی کرد.
در شرایطی که تنش های بین تنگه تداوم دارد، چهره ای ضد چینی برنده کارزار تایوان شد، گزاره ای که می تواند موج تازه ای از تنش ها را ایجاد کرده و حتی جهان و منطقه آسیا را در آستانه جنگی تمام عیار قرار دهد.
رسانه‌های غربی در ادامه ادعاهای بی‌سند خود مبنی بر اجرای حملات نیروهای یمنی به کشتیرانی دریای سرخ تحت حمایت ایران، مدعی شدند حضور ناو البرز در دریای سرخ باعث افزایش قیمت نفت شده است.
خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه از بازداشت 33 نفر در این کشور به ظن جاسوسی برای موساد اسرائیل خبر داد.
معاون شورای امنیت روسیه با تاکید بر اینکه مسکو همواره تاسیسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد، رییس جمهور اوکراین را «پست‌فطرت» خواند.
رییس جمهور روسیه با اشاره به حمله اوکراین علیه شهر مرزی بلگورود، تاکید کرد مسکو حملاتش علیه اهداف نظامی در اوکراین را تشدید خواهد کرد.
هنوز هم جمهوری اسلامی ایران آمادگی همکاری با جمهوری آذربایجان را دارد. با اتمام پروژه راه‌ آهن اردبیل و اتصال این نقطه به شبکه راه آهن سراسری کشور و امکان اتصال آن با قلمرو جمهوری آذربایجان نیز می‌تواند برای اتصالات منطقه قفقاز بویژه جمهوری آذربایجان با آب‌های خلیج فارس و اقیانوس هند بکار گرفته شود.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: رژیم ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در چارچوب لفاظی‌های جنگی عمل می‌کند و فاقد هرگونه اراده‌ای برای صلح است.