آسیا

یکی از چیزهایی که رویارویی امروز را با دفعات قبلی متفاوت می‌کند، این است که به نظر می‌رسد حزب‌الله در دهه گذشته توانایی‌های کافی را جمع‌آوری کرده است تا اکنون یک تهدید استراتژیک برای اسرائیل باشد.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی رایزنی و گفت وگو کرد.

سید افقهی گفت: فشار افکار عمومی دنیا باعث شد تا سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را نخستین بار به فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان اضافه کند. آنها تازه متوجه نشدند که این رژیم کودک می کشد بلکه دارند آبروی نداشته خودشان را حفظ می‌کنند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

در پی شلیک سه بمب هدایت شونده روسیه به شهر خارکف در شمال شرق اوکراین، دست کم شش نفر زخمی شدند. شهردار ایهور ترخوف گفت که حمله به دومین شهر بزرگ کشور به حداقل دو خانه و چندین خودرو آسیب رساند و همچنین آتش سوزی بزرگی را آغاز کرد.
حزب‌الله لبنان امروز (چهارشنبه) از حمله موشکی به کارخانه صنایع نظامی «پلاسان» وابسته به شرکت صنایع نظامی رافائل رژیم صهیونیستی، در شهرک «سعسع» در شمال اراضی اشغالی خبر داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با گفتن این که کنفرانس صلح اوکراین معیارهای کشورهای شرکت‌کننده در آن را برای رسیدن به صلح در جنگ اوکراین هماهنگ می‌سازد، با اتهام‌زنی به روسیه، از اهداف این کنفرانس حمایت کرد.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) شهادت «طالب سامی عبدالله» از فرماندهان برجسته جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله در حمله جنایتکارانه ارتش صهیونیستی به ساختمانی در روستای جویا را تبریک و تسلیت گفت.

رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی پاسخ مقاومت به طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی برای مبادله اسرا را تحویل نخست وزیر قطر دادند.