آسیا

سرپرست وزارت امور خارجه به منظور دیدار و رایزنی با مقامات قطر به دوحه سفر کرد.
دومین نشست هیات اجرایی برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در عراق روز چهارشنبه با هدف بررسی زمینه های برگزاری باشکوه این دوره از انتخابات با حضور وبیناری رییس ستاد انتخابات خارج از کشور در بغداد برگزار شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت:‌ برخی از کشورهای گروه هفت (G۷) پس از صدور بیانیه نشست اخیر سران این گروه از کانال‌های مختلف، پیام‌هایی را به مسکو ارسال کردند که ما این تصمیم را اتخاذ نکردیم، بلکه دیگر اعضای گروه هفت هستند که به دنبال استفاده از درآمد دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین هستند.

در پی ارائه درخواست وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای واگذار کردن اختیار پلیس به این وزارتخانه، وی به شدت مورد انتقاد طرف‌های مختلف و حتی نخست‌وزیر این رژیم قرار گرفت.

سناتور برجسته و مستقل آمریکایی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و ادامه حملات مرگبار علیه فلسطینیان خواستار توقف کمک‌های واشنگتن به تل‌آویو شد و تاکید کرد ایالات متحده باید از ابزارهای خود برای پایان دادن به این جنگ و کمک به مردم غزه استفاده کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به او اطمینان داده است که دولت بایدن در حال کار بر روی رفع محدودیت‌های ارسال تسلیحات به تل‌آویو است.

رئیس دیوان عالی کشور که به منظور شرکت در نشست روسای دیوان‌های عالی کشورهای عضو بریکس به روسیه سفر کرده است، در دیدار با رئیس دیوان عالی فدراسیون این کشور ابراز امیدواری کرد که گروه بریکس، واکنش شایسته‌ای به حملات رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه نشان دهد و مانع از ادامه این جنایات شود.

نماینده کاخ سفید در بحبوحه نگرانی های فزاینده از درگیری بزرگ بین دو طرف گفت که ایالات متحده برای جلوگیری از جنگ بزرگتر بین اسرائیل و حزب الله تلاش می کند. عاموس هوخشتاین روز سه‌شنبه در جریان سفر به لبنان گفت که ایالات متحده فوراً به دنبال آرام کردن درگیری است که از زمان شروع آن در اکتبر همواره بیم تشدید آن وجود داشته است.

رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) نسبت به توانمندی نظامی مقاومت لبنان اذعان کرد و حزب‌الله را یک ارتش پیشرفته و بی نظیر دانست.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه عنوان کرد که گمان نمی‌کند ایران، لبنان و حزب‌الله به دنبال گسترش جنگ غزه به جنگی منطقه‌ای باشد.

رئیس هیات روسیه در مذاکرات وین از مانع‌تراشی سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان برای جمع‌بندی گفت‌وگوها درباره از سرگیری اجرای برجام انتقاد کرد و هشدار داد که هر چه توقف مذاکرات طولانی‌تر شود، احتمال رسیدن به نتیجه دلخواه کمتر می‌شود.

دبیرکل ناتو با بیان اینکه اروپا و آمریکا برای حفاظت از منافع خود از اوکراین حمایت می‌کنند، بر لزوم افزایش نقش اروپا در تامین هزینه‌های دفاعی ناتو تاکید کرد.

سیاستمدار ارشد پاکستانی و رئیس سابق کمیته امور دفاعی مجلس سنای این کشور با تاکید بر اهمیت گروه بریکس برای ترویج چندجانبه گرایی و مخالفت با رویکرد زور، گفت: بریکس سکویی برای مقابله مشترک با هژمونی دلار آمریکاست.

یک گروه هکری دست به انتشار محتوای پایگاه داده‌ای متشکل از اطلاعات بیش از ۱۰۰۰ پرسنل نظامی اوکراینی از جمله اپراتورهای پهپادهایی زده است که دست به حمله به اهداف غیرنظامی می‌زنند.