اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۰۸۸ واحد بسته شد.
طبق پیش بینی صورت گرفته توسط دولت، اقتصاد آلمان امسال ۳.۰ درصد رشد خواهد کرد که این میزان ۱.۴ درصد کمتر از چیزی است که قبلا برآورد شده بود.
صادرات نفت فدرال عراق در ماه جولای به متوسط 2.918 میلیون بشکه در روز رسید یعنی بالاتر از 2.892 از میلیون بشکه صادر شده در ماه ژوئن رسید.
بانک مرکزی کانادا تا پیش از بحران کرونا بر خلاف همتای آمریکایی خود تاکنون توانسته بود نرخ تورم را در محدوده دو درصدی باقی نگه دارد و این مساله به ثبات نرخ بهره نیز کمک کرده بود.
نرخ تورم که بالاترین تورم های ثبت شده در ۱۸ سال اخیر در آلمان محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت بخش انرژی قرار گرفته که نرخ تورم آن به ۱۱.۶ درصد رسیده است.
در حال حاضر ۵۱ فرد با ثروت بالای ۳۰ میلیارد دلار در جهان وجود دارند و برای قرار گرفتن در بین ۱۰۰ فرد ثروتمند جهان باید دست‌کم ۱۹ میلیارد دلار ثروت داشت.
بدهی ایالت های آمریکا دو تریلیون و ۱۳۳ میلیارد و ۵۵۶ میلیون دلار و سهم هر شهروند آمریکایی از بدهی های دولت این کشور معادل ۶۴۰۱ دلار بوده است
اقتصاد این کشور در زمان همه گیری کرونا دچار یک بحران بی سابقه شد تا جایی که در فاصله اواخر سال ۲۰۱۹ تا پایان نیمه دوم سال ۲۰۲۰، حجم تولیدات ناخالص داخلی این کشور رشد منفی ۱۹.۲ درصد را تجربه کرد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۰۹۵ واحد بسته شد.
دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد قیمت سبد نفتی این سازمان دیروز اندکی کاهش یافت.
هند وچین برای کنترل بازار جهانی نفت از دو رویکر استفاده می‌کنند: ذخایر نفت خود را به بازار تزریق می‌کنند و انبارهای ذخیره کننده نفت خود را توسعه می‌دهند.
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: چشم‌انداز رشد اقتصادی هند پس از وخامت بحران کرونای این کشور در ماه مارس و می کاهش داده شده و انتظار می‌رود ریکاوری از این بحران به کندی صورت بگیرد.