لهستان و لیتوانی در بخش انرژی به خودکفایی رسیدند

لهستان و کشورهای بالتیک خط لوله گاز جدیدی را افتتاح کردند که شمال شرق اتحادیه اروپا را با بقیه بلوک مرتبط می‌کند، که این گامی بسیار مهم برای کاهش وابستگی به گاز روسیه است.
تصویر لهستان و لیتوانی در بخش انرژی به خودکفایی رسیدند

به گزارش سایت خبری پرسون، لهستان و کشورهای بالتیک خط لوله گاز جدیدی را افتتاح کردند که شمال شرق اتحادیه اروپا را با بقیه بلوک مرتبط می‌کند، که این گامی بسیار مهم برای کاهش وابستگی به گاز روسیه است.

این خط لوله ۵۰۸ کیلومتری که شبکه‌های گاز لهستان و لیتوانی را به هم متصل می‌کند، سالانه حدود دو میلیارد متر مکعب گاز را در هر دو جهت انتقال خواهد داد. به لطف اتصالات داخلی در منطقه، لتونی، استونی و فنلاند به شبکه گسترده‌تر خط لوله گاز اروپا دسترسی خواهند داشت.

کمیسیون اروپا برنامه‌هایی را برای اعمال تدریجی ممنوعیت واردات نفت روسیه به عنوان بخشی از بسته جدید تحریم‌ها علیه مسکو به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، فاش کرد. اگر کشورهای عضو با تحریم نفت موافقت کنند، این قوی‌ترین اقدام اتحادیه اروپا علیه بخش انرژی روسیه خواهد بود

هفته گذشته، گازپروم روسیه تحویل گاز به لهستان و بلغارستان را به دلیل تلاش برای ایجاد اختلاف بین کشورهای اروپایی متوقف کرد. اما افزایش تعداد اتصالات بین شبکه‌های گاز به این معنی است که کشورهای اروپایی بهتر می‌توانند از اعمال فشار روسیه بر برخی کشورها جلوگیری کنند.

منبع: مهر

395973