نرخ بیکاری ترکیه 0.4 درصد بیشتر شد

موسسه آماری اعلام کرد که نرخ بیکاری در ماه فوریه ۱۱.۱ درصد همچنین نرخ بیکاری در ماه مارس برای مردان ۱۰.۳ درصد و برای زنان ۱۳.۹ درصد بوده است.
تصویر نرخ بیکاری ترکیه 0.4 درصد بیشتر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، موسسه آمار ترکیه، ترک استات (TurkStat) اظهار کرد که تعداد افراد بیکار ۱۵ ساله و بالاتر در ماه مارس با ۱۵۳ هزار نفر افزایش به تقریبا ۳.۹ میلیون نفر در مقایسه با ماه قبل از آن رسیده است.

داده‌ها نشان می‌دهند که معیار فصلی تنظیم‌شده میزان استفاده ناکافی از نیروی کار ۰.۶ واحد درصد افزایش یافت و به ۲۲.۷ درصد رسید.

میزان استفاده ناکافی از نیروی کار در بیشتر سال گذشته پس از رسیدن به اوج ۲۹.۶ درصدی در ژانویه ۲۰۲۱ تحت تاثیر اقدامات برای مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹، روند کاهشی داشت.

این موسسه آماری اعلام کرد که نرخ بیکاری در ماه فوریه ۱۱.۱ درصد همچنین نرخ بیکاری در ماه مارس برای مردان ۱۰.۳ درصد و برای زنان ۱۳.۹ درصد بوده است. ترک استات همچنین تعداد شاغلان را ۲۹.۹ میلیون نفر با کاهش ۵۹ هزار نفری اعلام کرد.

این موسسه گزارش کرد: نرخ اشتغال با ۰.۲ درصد کاهش به ۴۶.۵ درصد رسید. نیروی کار با افزایش ۹۶هزار نفری بیش از ۳۳.۸ میلیون نفر و نرخ مشارکت نیروی کار با افزایش ۰.۱ درصدی به ۵۲.۶ درصد رسید.

نرخ بیکاری جوانان در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال با ۰.۵ واحد درصد افزایش نسبت به ماه قبل ۲۱.۲ درصد بوده است.

منبع: ایسنا

396777