اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

قیمت نفت در بازارهای جهانی به بالای 130 دلار در هر بشکه رسید.
راه‌آهن اوکراین اعلام کرد: این وضعیت، مشکلاتی تنها برای اوکراین ایجاد نمی‌کند، اوکراین 11 درصد غلات و 55 درصد روغن آفتابگردان بازار جهان را تامین می کند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خوشبختانه با اقدامات بسیار خوب صورت گرفته پس از سفرهای اخیر رییس جمهور به کشورهای منطقه و گشایش های حاصل شده، رشد خوبی در حوزه صادرات و واردات داشته ایم.
یورو در برابر ارزهای اصلی سقوط کرد و دلار آمریکا با افزایش نگرانی‌ها در مورد تاثیر تشدید درگیری اوکراین و روسیه، به ویژه با چشم انداز رشد اروپا افزایش یافت.
جیووآنی استانوو گفت: درحالی که واردات نفت آمریکا از روسیه در مقیاس جهانی بسیار اندک است اما برخی فعالان بازار از این بیم دارند که سایر کشورها از این اقدام آمریکا پیروی کنند.
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات با ۱.۷۹ درصد افزایش به ۱۹۷۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.
قیمت هر بشکه نفت برنت با ۷ دلار و۶۵ سنت معادل ۶.۹ درصد افزایش به ۱۱۸ دلار و ۱۱ سنت رسید.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۹۲۸ دلار و ۹۰ سنت رسید.
قیمت نفت برنت تنها در روز جاری بیش از 4 دلار رشد کرد و هر بشکه از این نوع نفت به قیمت 117 دلار و 8 سنت معامله می شود.
جنگ اوکراین و تهدید آمریکا و اروپا به وضع تحریم علیه صادرات نفت روسیه، قیمت نفت را به بالاترین قیمت یک دهه اخیر رساند و قیمت گاز در اروپا هم رکورد تاریخی را جابه جا کرد.
آژانس بین المللی انرژی گفت: ذخایر نفت در جهان در کمترین میزان از سال 2014 قرار دارد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۱۹۳۶ دلار و ۶۱ سنت رسید.
در دیدار وزیر نیرو با سفیر جدید ارمنستان مطرح شد:

همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و ارمنستان

معاون حقوقی رئیس‌جمهور پیشتر در دیدار با کارن آندراسیان، وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان گفت: سیاست جمهوری اسلامی ارتقا همکاری همه‌جانبه بویژه‌ همکاری های اقتصادی و تجاری با همسایگان است.
در پی ادامه دار بودن جنگ روسیه و اوکراین رخ خواهد داد؛

خطر امنیت غذایی در کمین خاورمیانه

قیمت جهانی گندم و بسیاری از نهاده های دامی در جهان به دلیل حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته، به همین دلیل انتظار می رود کشورهای خاورمیانه برای تامین نیاز خود با مشکلاتی روبرو شوند.
دولت کره جنوبی تهاجم مسلحانه روسیه به اوکراین را محکوم کرده و به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین المللی، تصمیم گرفته است در تلاشهای جامعه بین المللی شامل تحریمهای اقتصادی برای یک راهکار مسالمت آمیز برای این وضعیت مشارکت کند.
آلمان، اسپانیا و فرانسه در اعلام ممنوعیت استفاده روسیه از حریم هوایی خود به بریتانیا، کشورهای شمال اروپا و بالتیک پیوستند، که تحریم‌های بزرگی توسط متحدان ناتو علیه روسیه و جنگ اقتصادی با این کشور است.