اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه مه پنج دلار و ۴۷ سنت معادل ۴.۸ درصد کاهش یافت و به ۱۰۷ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید.
در این میان شاخص‌های اصلی بازار بورس نیویورک (وال استریت) به بالاترین حد خود رسیدند و این در حالی است که شرکت‌های بزرگ نفتی "اکسون موبیل" و "شورون" هرکدام بیش از ۲ درصد سقوط کردند.
سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه با صادرات رایگان گاز طبیعی خود در مراسم خیریه‌ شرکت نخواهد کرد.
نفتکش‌های روسی حامل محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، به میزان زیادی، حرکت خود را پنهان می‌کنند؛ پدیده‌ای که برخی از کارشناسان دریانوردی، آن را تلاش‌هایی برای دور زدن تحریم‌های بی سابقه علیه عنوان می‌کنند.
با حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان؛

آیا نفت فراتر از 200 دلار خواهد رفت؟

در پی حمله یمنی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان، قیمت‌های جهانی نفت دوباره روند افزایشی گرفت؛ به طوری که قیمت هر بشکه نفت خام برنت، از ۱۲۰ دلار هم فراتر رفته و قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به نزدیک ۱۱۴ دلار رسیده است.
رسانه‌های خبری با انتشار تصاویری از آتش سوزی در آرامکوی عربستان، از عملیات گسترده نیرو‌های یمنی خبر دادند.
کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو می‌گوید که ایران و روسیه در حال رایزنی برای به رسمیت شناختن کارت‌های سیستم مالی «میر» (MIR) هستند.MIR یک سیستم نقل و انتقال و پرداخت مالی تحت کنترل بانک مرکزی روسیه است که در سرتاسر فدراسیون روسیه از آن استفاده می‌شود.

قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی نسبت به آخرین قیمت‌های روز گذشته با ۲۶ سنت کاهش به ۱۱۷ دلار رسید.
بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۹۲۲ دلار و ۵۰ سنت رسید.
یک تحلیلگر بورس بر این باور است که بازار سهام در شرایطی روندی صعودی خواهد داشت که تکلیف مذاکرات سیاسی و تصمیمات اقتصادی دولت مشخص شود.
امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت روند افزایشی خود را حفظ کرد به طوری که نفت برنت 47 سنت رشد داشت و بشکه ای 107 دلار و 11 سنت به فروش رفت.
ایران که تا همین چند وقت قبل یکی از بزرگترین واردکنندگان غلات از اوکراین بود اکنون دنبال منابع دیگری برای خرید غلات و نهاده‌های دامی است.